וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המבצע בגדה: אושרה בניית 172 דירות בהר חומה

18.6.2014 / 10:00

פרסום ראשון: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה הקמתם של בנייני מגורים חדשים בשכונה השנויה במחלוקת שבמזרח העיר. "מרחיק את הסיכוי להסדר עם הפלסטינים"

ההתנחלות הר חומה. AP
בנייה בשכונת הר חומה/AP

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה היום (רביעי) את הקמתן של 172 יחידות דיור חדשות בשכונת הר חומה השנויה במחלוקת בבירה. יחידות הדיור החדשות שאושרו מתפרשות על פני כמה בנייני מגורים, והחברה שתבנה את היחידות היא "פרץ בוני הנגב".

מדובר בבנייני מגורים בני שבע עד תשע קומות, ובכל אחד מהם יהיו בין 36 ל-50 יחידות דיור. כל בניין יתפרש על שטח כולל של2,661 עד 3,800 מטר מרובע לאחד. כל המבנים מתוכננים להיבנות ברחוב חומת שמואל. בנוסף, יבנה בית כנסת ברחוב אליעזר מנחם גרלנטר.

עוד בוואלה! חדשות:
מלחמת מוחות: שב"כ מחכה לטעות הקטנה שתוביל לחטופים
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"
נמל אשדוד: יוקמו שלוש ועדות לקבלת עובדים

בניגוד לשכונות אחרות שיש לגביהן יותר קונצנזוס, כמו גילה או פסגת זאב, עתידה של הר חומה אינו ברור בשל מיקומה על אדמות שהפלסטינים דורשים שיעברו לידיהם במסגרת הסדר קבע. השכונה, ובעיקר אזור ג' בו יבנו היחידות, נחשב לבעל רגישות מיוחדות וכל בנייה בו גוררת בדרך כלל גינויים מצד ארצות הברית, אירופה והרשות הפלסטינית.

חבר מועצת העיר מטעם מרצ, פפה אללו, תקף את החלטת ועדתצ התכנון. "גם הממשלה וגם העירייה החליטו להעניש את אבו מאזן בכך שמקצים שטחים לבנייה מעבר לקו הירוק. הר חומה, ובעיקר אזור ג', אינה מוכרת כשכונה המחוברת לירושלים", אמר. "172 יחידות דיור מעודדות את חוסר ההידברות שיש היום וירחיקו עוד יותר את הסיכוי להגיע להסכם עם הפלסטינים. אנו מנסים לנהל משא ומתן לבד אבל זה בלתי אפשרי, לניהול משא ומתן צריכים להכיר את הרגישת של הצד השני, ושכונת הר חומה הינה נושא רגיש מאוד".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה דוחה בתוקף כל ניסיון לעצור את הזכות הלגיטימית של כל תושב לקבל היתר בניה ותמשיך לבנות בכל שכונות העיר על פי תכנית המתאר ליהודים ערבים כאחד, ללא הבדל דת גזע ומין. יש להזכיר כי לעירייה אין כל זכות חוקית לעצור זכות קניינית של תושבים בעלי קרקע, בכל מקום בעיר, ובדיקת דתו של בעל הקרקע אינה חוקית באף מדינה מתוקנת. בשנים הקרובות צפויות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי העיר לכלל המגזרים. בניה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר ולמתן אפשרות לצעירים וסטודנטים לגור ולרכוש בה דירה. היום אושרו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקשות להיתרים של יזמים פרטיים לבניית 166 יחידות דיור בהר חומה וכן 75 יחידות דיור בבית צפאפא, בית חנינא, צור באהר, שועפט ועוד עשרות יחידות דיור בכל רחבי העיר ליהודים וערבים כאחד".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully