וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 קילומטרים מבגדד: הקרב על עיר הגישה לבירה

המורדים הסונים הצליחו לכבוש כמה רובעים בבעקובה, ממנה יוצאים כבישים אל תוך בגדד. אם ישתלטו על העיר - בה מתנהלים חילופי אש עם כוחות הצבא - יעברו את המכשול האחרון בדרכם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חילופי אש כבדים מתחוללים היום (שלישי) בין כוחות הביטחון של עיראק לבין אנשי ארגון הג'יהאד "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה", אשר התקרבו בשבוע האחרון לבגדד. על פי דיווחים, חלקים מהעיר בעקובה – רק 60 קילומטרים מהבירה – נכבשו על ידי המורדים הסונים.

הקרב על עיראק - כותרות אחרונות
ארה”ב ואיראן דנו על המצב בעיראק: ”לא נשתף פעולה”
אילו רק אובמה היה יכול להתעלם מהבוץ העיראקי
המורדים מתקרבים לבגדד: שדה תעופה ליד העיר הופצץ

עיתונאים בעיר בעקובה, בירת מחוז דיאלא, סיפרו כי המורדים השתלטו על כמה רובעים בעיר ועל תחנת המשטרה המרכזית, שממנה בזזו כלי נשק רבים. עוד דווח כי המורדים פשטו על כלא בעיר והרגו 44 עצורים. עם זאת, גורמי רשמיים סיפרו כי כוחות הביטחון העיראקיים עדיין שולטים בעיר.

עם לילה הגיעו ידיעות שלפיהן המורדים החלו לנוע אל תוך אזורים בשליטה סונית בבעקובה, התקדמות משמעותית עבורם. לו ישיגו שליטה מלאה על העיר, תהיה להם גישה ישירה לכבישים המהירים אל תוך בגדד, ואין דבר נוסף שיפריע להם בדרכם.

אנשי כוחות הביטחון העיראקיים בין מחוז כרבלא ומחוז אנבר, 16 ביוני 2014. רויטרס
בימים האחרונים הייתה תחושה שהצבא מצליח לבלום את התקדמות המורדים. כוחות הביטחון העיראקיים, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה של החבל הכורדי האוטונומי של עיראק, נצ'ירוואן ברזאני, אמר ל-BBC כי הוא מעריך שעיראק לא תוכל להישאר מאוחדת. לדבריו, יהיה קשה מאוד למדינה לחזור למצב שהיה לפני המורדים, שכבשו ערים בצפון המדינה כמו מוסול ותיכרית.

המצב מצפון לבגדד נותר ללא שינוי בימים האחרונים, ונראה כי הצבא הצליח לבלום את התקדמותם של הקיצונים הסונים. אך כעת, כאמור, נרשמת התקדמות נוספת. בתל אפאר, מערבית לעיר האסטרטגית מוסול שבמחוז נינווה, יש דיווחים שלפיהם הגיעה תגבורת של כוחות הממשלה, המנסים לכבוש מחדש את העיר מהמורדים. חיל האוויר העיראקי מסר כי כבר היו כמה תקיפות אוויריות שם. בעיר, שבה חיים כ-200 אלף בני אדם, חיות אוכלוסיות סוניות ושיעיות יחד. מוקדם יותר נודע כי חמושים סונים הפילו מסוק צבאי במחוז אנבר במערב בגדד, ליד העיר פלוג'ה. לדבריהם, הם הרסו כמה טנקים וכוחות הצבא נמלטו מבסיס צבאי ליד בירת המחוז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פליטים ממוסול שנכבשה על ידי חמושים. רויטרס
כוחות הממשלה מנסים להשתלט על העיר מחדש. פליטים מהעיר מוסול/רויטרס

גורמים רשמיים מארצות הברית ומאיראן שוחחו הלילה בנוגע למשבר המחריף בעיראק, בשולי ועידה בנושא הגרעין שמתקיימת בווינה. גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אישר את דבר השיחה, אך הדגיש כי לא נדונה במהלכה האפשרות של שיתוף פעולה צבאי. גורם איראני בכיר הבהיר גם הוא כי "לא הושגו הסכמות ממשיות". לדבריו, "לא נדונה האפשרות של שיתוף פעולה צבאי בין המדינות, וזו אינה אופציה".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפגש הלילה בבית הלבן עם הסגל המלא של יועציו לביטחון לאומי כדי לדון במשבר בעיראק. בפגישה נכחו, בין השאר, שר ההגנה, צ'אק הייגל, שר החוץ, ג'ון קרי, ראש ה-CIA, ג'ון ברנן והתובע הכללי, אריק הולדר. מוקדם יותר הלילה הודיע אובמה לקונגרס כי בקרוב יישלחו 275 חיילים אמריקנים לעיראק כדי לסייע במאמצים לשמור על עובדי השגרירות בבגדד. "כוח זה נשלח במטרה לשמור על אזרחי ארצות הברית והוא חמוש ומוכן לקרב", כתב אובמה במכתב ששיגר למחוקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully