וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר כוזב על גורל החטופים נשלח למשפחות: "מרושע"

16.6.2014 / 12:33

פעם נוספת הופצו בווטסאפ הודעות על גורלם של שלושת הנערים, וגם הפעם הם הגיעו גם למשפחות - וגרמו עוגמת נפש. "מתרוצצות שמועות נוראות שפוצעות כל לב, אין להן בסיס"

צילום: דוד קורן, עומר מירון, ניב אהרונסון, גדעון צנטנר, טובה לזרוב, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בשעות האחרונות (שני) הופצו שמועות בווטסאפ על גורלם של שלושת הנערים החטופים - איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, וגם הפעם הן נשלחו בין היתר לבני משפחות החטופים וגרמו עוגמת נפש. "כמו ביום שישי, גם הפעם אני יודע שמתרוצצות שמועות נוראות שיש בהן לפצוע כל לב, ואני יכול להגיד שהם הגיעו גם לבית משפחת שער", אמר דובר ההתנחלות טלמון, רביד שרון, מחוץ לביתו של גיל-עד. לדבריו, "יש אנשים מרושעים שגרמו לחטיפה ולמעשים רעים שנמשכים בחרושת שמועות נוראות".

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
בלעדי: האדם האחרון שדיבר עם שלושת הנערים החטופים
אבו מאזן שוחח עם נתניהו; "מגנה את חטיפת הנערים"
אמו של החטוף איל יפרח: "הלב מאמין שתחזור בשלום"

בת גלים שער אמו של גיל-עד שער שנחטף בגדה המערבית. אבי כהן
ההודעות השקריות הגיעו פעם נוספות למשפחות. אמו של גיל-עד שער, בת-גלים/אבי כהן

עוד הוסיף הדובר, כי "ברור שמי שהפיץ את השמועות הוא גוף מרושע, שאם לא כן - היה לו ברור שזה לא ראוי ולא נכון להפיץ. כמובן שלאחר שבדקתי את הדברים, ניתן לומר בוודאות שאין להם בסיס עובדתי".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי הוא מבקש להבהיר כי גל השמועות שפורסם בשעות האחרונות בהקשר לגורל הנערים החטופים אינו מבוסס ואינו אחראי. "המידע המהימן והמבוסס היחיד הוא זה שיוצא מדובר צה"ל ובקולו. דובר צה"ל קורא לציבור לנהוג באחריות ולא לקחת חלק בקידום שמועות בלתי מבוססות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקרים בנוגע לגורלם. נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי, שעות לפני שהותרה לפרסום הפרשה, הופצו גם כן הודעות כוזבות על גורלם של השלושה, שבהן נטען כי הם חולצו בשלום. את ההודעה הזו קיבלו עשרות כלי התקשורת וגורמים במערכת הביטחון. חלק מכלי התקשורת אף החליטו לפרסם את ההודעה, במחשבה שמדובר בהודעה אמיתית מדובר צה"ל. עם זאת, עד מהרה הוציאו אנשי דובר צה"ל הודעת הכחשה.

לפני שהספיקו בצה"ל להכחיש את הדברים, הגיעה ההודעה גם למכשירי הטלפון של משפחות הנערים הנעדרים. ביישוב טלמון קיבלו בהלם את ההודעה על חילוץ הנערים. "ההודעה הגיעה לבית המשפחה", סיפר גורם ביישוב. "אנשים החלו לצעוק משמחה ולפרוץ בבכי. למי שהפיץ את השמועה הזו בשביל להפיג מעט שיעמום אין מושג כמה הוא פגע במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully