וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: לבני נפגשה עם בכיר פלסטיני בלונדון

13.6.2014 / 7:49

נוכח החלטת הקבינט שלא להמשיך במשא ומתן עם הפלסטינים, נפגשה השרה עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאליכי בשולי ועידה בינלאומית בבריטניה. לידי וואלה! חדשות הגיע תיעוד הפגישה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבני ואל-מאליכי בלונדון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכירים ברשות הפלסטינית ממשיכים בימים ובשבועות האחרונים לנהל שיחות עם שרת המשפטים ציפי לבני, ובכלל זה על נושאים מדיניים. זאת, גם לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות המפגש האחרון של לבני עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלונדון לפני כחודש - כך נודע לוואלה! חדשות, מפי מקורות פלסטיניים בכירים. על פי אותם מקורות, לבני עומדת בקשר טלפוני עם כמה בכירים ברשות, בהם ראש המודיעין הכללי מאג'ד פראג', ראש צוות המשא ומתן סאיב עריקאת ואף שוחחה לאחרונה בטלפון עם אחד מראשי הפתח ג'יבריל רג'וב.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
עריקאת בהקלטה שהודלפה: ”נתניהו פושע מלחמה מטונף”
לפיד על נתניהו: ניסיונו הרב לא הביא אותנו רחוק
מקורבי נתניהו תקפו את לפיד: ”אין ויתורים ללא תמורה”

אתמול (חמישי) נועדה לבני עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאליכי בשולי ועידה בינלאומית הנערכת בלונדון בנושא פשעי מלחמה ואלימות נגד נשים באזורי סכסוך. גורם דיפלומטי שנכח במקום אף העביר לידי וואלה! חדשות תמונות מהמפגש. המקורות הפלסטינים לא פסלו את האפשרות שלבני תשוב ותיפגש עם אבו מאזן בשבועות הבאים. בין היתר, נידון בשיחות נושא כישלון המשא ומתן והאפשרות לחידושו, אך גם סוגיות אחרות כמו ההודעה שפורסמה בישראל על בנייה של 1,500 יחידות בנייה בשטחים ועניינים נקודתיים אחרים. מלשכת לבני לא נמסרה תגובה לדברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקל לפטר אותה? לבני ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבני הבהירה ללשכת ראש הממשלה כי מדובר בפגישה חטופה של כמה דקות שלא תוכננה מראש, וכי היא מקיימת כל משא ומתן בהתאם להחלטת הקבינט, לפיה ישראל לא תנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנתמכת בידי ארגון הטרור חמאס.

לפני כמעט חודש נפגשה לבני עם אבו מאזן בלונדון בפגישה שתואמה מראש וראש הממשלה בנימין נתניהו היה מודע לה. אולם לאחר הפגישה, שתוכנה לא פורסם, טענו אנשיו של נתניהו כי ראש הממשלה הבהיר לה מראש שהיא מייצגת את עצמה בלבד ולא את ממשלת ישראל. אנשיו של נתניהו לא הסתפקו בכך והדליפו לתקשורת דיווחים כי נתניהו שקל לפטר את לבני בעקבות הפגישה עם אבו מאזן.

בעקבות הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה, לאחר הסכם הפיוס בין חמאס ופתח, החליט הקבינט בישראל שלא לקיים משא ומתן עם "ממשלה פלסטינית המגובה בחמאס", אולם לא החליט למנוע מגעים בין בכירים ישראלים לפלסטינים. לפני כשלושה שבועות, לאחר המפגש עם לבני, אמר יו"ר הרשות בשיחה עם וואלה! חדשות, כי אין בכוונת הרשות לפנות בקרוב בבקשת חברות לארגונים בינלאומיים חדשים, מלבד אותם אלה שכבר התבצעה אליהם פנייה, אלא אם תיזום ישראל מהלכים שיפגעו בפלסטינים.

בתחילת השבוע אמרה לבני בנאום בכנס הרצליה כי יש להבחין בין הממשלה החדשה לבין חמאס. "יש להילחם בחמאס ולא בממשלה הפלסטינית. עלינו לעבוד עם הממשלה הפלסטינית לפי הצרכים הישראלים והאינטרסים שלנו ולדרוש מהם אחריות", אמרה לבני. היא הוסיפה כי אבו מאזן הקים את הממשלה החדשה לפי תנאי הקוורטט, כלומר: הכרה בישראל, הכרה בהסכמים החתומים עמה ודחייה של אלימות וטרור. היא אף כינתה את ההתנחלויות "נטל ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully