וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בישרש: האב החשוד תיעד את תכניותיו במחברות

חוקרי המשטרה איתרו שש מחברות גדולות שבהן לדבריהם כתב האב כל פרט הקשור לסכסוך שלו עם אם ילדיו "בצורה אובססיבית". מעצרו הוארך בשבוע. חברו הטוב: "הוא היה בדיכאון"

מערכת וואלה!

תושב ישרש החשוד שרצח הלילה (חמישי) את שני ילדיו הקטנים, בני 10 ו-11, נהג להעלות על הכתב כל פרט הקשור לסכסוך שלו עם גרושתו, אם ילדיו. חוקרי מרחב שפלה בפיקודו של תת-ניצב יהודה בן עטר, איתרו שש מחברות גדולות שבהן רשם החשוד את הרהורי לבו באשר לדרכי הפעולה שבהן יפעל נגד אשתו.

עוד בוואלה! חדשות:
עריקאת בהקלטה שהודלפה: "נתניהו פושע מלחמה מטונף"
שטרית: "כל מעשיי נקיים כשלג, מקווה שדברים יתבררו מהר"
הממשלה צפויה לאשר 5,000 היתרי עבודה לפלסטינים

"הוא מילא את המחברות בצורה אובססיבית", סיפר גורם בכיר במשטרה. "על פי צורת הכתב והסדר שבה הוא כתב, נראה שהוא השקיע מאמץ רב. הוא פעל בצורה מאוד מסודרת בכתיבה ולא החסיר כל פרט מהרהוריו ומהתרחשות הפרטים כפי שהוא העלה על הכתב. הוא תייג כל דבר בקלסר מסודר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחברות שאיתרו החוקרים אצל האב החשוד ברצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצהריים האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של החשוד בשבעה ימים. השופטת אמרה בדיון כי החשוד מסר עדות עניינית וכי הוא זוכר את השתלשלות העניינים הלילה. לדבריה, הוא מסר גרסה עניינית ומפורטת ומשתף פעולה עם חוקריו. היא קבעה גם כי יש ראיות הקושרות אותו למעשה.

במהלך הדיון בבית המשפט ביקש סנגורו של החשוד לבחון את האפשרות לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית למרות שהחשוד לא ביקש זאת מהסנגור במהלך השיחה שקיים עמו. השופטת פנתה אל החשוד ושאלה אותו: "האם אתה מעוניין לעבור בדיקה פסיכיאטרית ראשונית?". החשוד השיב: "אני לא מעוניין". השופטת התעקשה ושאלה: "לא, אתה לא מעוניין , או...?", והוא השיב: "אני לא מעוניין". החשוד ישב מבלי לזוז ובהה ברצפת האולם במהלך כל הדיון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אב שרצח את שני ילד מישרש. יוני 2014. נמרוד סונדרס
החשוד ברצח בדיון בהארכת מעצרו, אחר הצהריים/נמרוד סונדרס

האב הגיע הלילה לתחנת המשטרה ברמלה כשהוא מגואל בדם וסיפר שדקר למוות את בנו ואת בתו. כוחות משטרה מיהרו לבית במושב ופרצו את הדלת. בבית היו הילד והילדה, על גופם סימני אלימות קשים, ולצוות מגן דוד אדום לא נותר אלא לקבוע את מותם. על פי החשד, האב כפת את ילדיו, השכיב אותם על הרצפה ודקר אותם למוות. המניע למעשה היה ככל הנראה הרצון לנקום בבת זוגו לשעבר. בשנים האחרונות התגוררה האם עם הילדים בארצות הברית, והיא המריאה לארץ עם היוודע הבשורה המרה. הילדים נחתו בארץ אתמול בבוקר ובמהלך היום היו עם אביהם.

ב-2005 וב-2009 הגישה האם תלונות במשטרה על אלימות מצד האב, והיא אף עזבה את הבית ושהתה תקופה במקלט לנשים מוכות. ב-2010, עברה האם להתגורר בגן יבנה ומאוחר יותר עקרה לחו"ל. ראש מרכז רקמן לקידום מעמד האישה שייצג את האם בתהליך המעבר, פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה בצהריים כי האישה התריעה בעבר כי האב עלול לפגוע בילדיהם. "לא זו בלבד שאם הילדים התלוננה בעבר נגד אביהם בגין אלימות, היא אף נמלטה למקלט לנשים מוכות בשל חשש לחייה, שבו נאלצה לשהות עם הילדים משך תקופה ארוכה".

זירת הרצח של אב את ילדיו במושב ישרש הבוקר, יוני 2014. נמרוד סונדרס
זירת הרצח בישרש, הבוקר/נמרוד סונדרס

לדברי הלפרין-קדרי, "האב סירב לשלם מזונות לילדיו והשאיר אותם במצב כלכלי קשה ביותר, במציאות שבה אמם היא עולה חדשה, אשר אין לה אף קרוב בישראל, ואיננה מסוגלת לפרנס את הילדים בכוחות עצמה. מסיבות אלה חזרה האם למשפחתה בארצות הברית, אשר תמכה בה כלכלית וסייעה לה לשקם את חייהם של ילדיה. במהלך ההליכים המשפטיים האם התריעה כי האב עלול לפגוע בילדים והעלתה את חששותיה מפני הביקורים של הילדים אצל האב. למרבה הצער, חששות אלה הוכחו הלילה כמוצדקים".

היא הוסיפה: "מדובר באם שעשתה כל שביכולתה על מנת להגן על עצמה ועל ילדיה מפני מי שנהג באלימות עוד לפני הגירושין והרחקת הילדים ממנו. חשוב לציין כי בסופו של תהליך, המעבר של האם עם ילדיה לארצות הברית נעשה בהסכמת האב, וחרף המצב המורכב האם הקפידה ודאגה לכך שהקשר בינו לבין הילדים יישמר".

גבר ממושב בשפלה התוודה במשטרה כי רצח את שני ילדיו, בני 10 ו-11. באדיבות המשפחה
החשוד עם אחד מילדיו/באדיבות המשפחה

יוסף מלכי, חבר טוב של האב ושל הסב, סיפר בצהריים כי החשוד נהג להתפלל בבית הכנסת בישרש. "היו לנו המון בדיחות ביציאה מבית הכנסת. הוא עבד במחשבים בתור פרילאנס, היה לוחם בסיירת גולני. את אשתו הוא הכיר בנסיעה לארצות הברית מטעם העבודה. כנראה לא הסתדר ביניהם. הליך הפרידה היה קשה. זה שהוא ראה את הילדים רק פעמיים בשנה הקשה עליו עוד".

לדברי מלכי, "בחודשיים האחרונים ראיתי את השינוי. הוא לא היה במיטבו. חיזק את זה אביו שביקש שאראה מה שלומו. עברתי שם כמה פעמים והוא לא ענה לי. בבית הכנסת שאלתי אותו מה קרה והוא אמר לי שהוא ער כל הלילה ולא מצליח להירדם וישן כל היום. אמרתי לו שזה לא בושה לקבל טיפול. הוא היה בדיכאון, אפשר היה לראות את זה. ההליכה האיטית, ההתנהגות, ניסיתי לדבר אתו אבל הוא אמר לי 'יוסי, תניח לי'. אמרתי לו שהוא צריך לקבל עזרה, והוא לחץ לי את היד בג'נטלמניות ואמר לי 'מחילה, מחילה, תעזבו אותי'".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

עוד במהדורה:

מאיר שטרית: "כל מעשיי נקיים כשלג". חבר הכנסת מתייחס הבוקר לפרסומים, לפיהם הסכם הסודיות שחתם עם עוזרת הבית שלו נועד לקנות את שתיקתה של העובדת, הטוענת כי יש בידיה הוכחות לכך שעברה שורה של הטרדות מיניות מצידו של שטרית. חברי הכנסת שהצביעו לשטרית בבחירות לנשיאות אינם ששים להגיב על ההתפתחויות האחרונות ושומרים היום על שתיקה. היועץ המשפטי לממשלה אמור להחליט תוך ימים ספורים האם לפתוח בבדיקת המידע נגד מי שכמעט וזכה להיות נשיא.

המונדיאל בפתח ובסאו פאולו לא ממש מתרגשים: טקס פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל יחל היום בערב ובזמן שאוהדי הכדורגל מצטיידים בבירות ופיצוחים לקראת המשחק בין קרואטיה לברזיל, בסאו פאולו התושבים עדיין לא נרגשים מהמעמד. שליח וואלה! ספורט בברזיל, אורן יוספוביץ', מדווח מסאו פאולו המנומנמת.

ממדונה ועד לברק אובמה - כולם נהיו סופרי ילדים? שבוע הספר כבר כאן ובדקנו אילו בכירים ומפורסמים משכו בקולמוס. שופטת פלילית, האפיפיור, כדורגלן ואפילו פליט ריאליטי - כולם נדבקו בחיידק הכתיבה לקטנטנים.

איש השבוע: הכנסת לא בחרה בו אבל המהדורה לא יכלה להתעלם מפרופ' דן שכטמן שאמנם זכה בפרס נובל בכימיה אבל נכשל ביצירת כימיה בסיסית עם חברי הכנסת, ופגע בתדמית האלגנטית שלו כשגילה רוח לא ממש ספורטיבית אחרי ההפסד. אך אל דאגה, פרופ' שכטמן, מאיתנו אתה מקבל פרס ניחומים.

התחזית: מחר מעונן חלקית עם סיכוי לגשם מקומי בצפון ובמרכז, בשבת עלייה קלה של הטמפרטורות.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • ישרש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully