וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר 5,000 היתרי עבודה לפלסטינים

12.6.2014 / 14:22

למרות המשבר מול הרשות, יציע שר השיכון לאשר לאלפי פלסטינים לעבוד בישראל, מהם 4,000 בענף הבנייה. "יאפשר לקבלנים להתמודד עם המחסור בעובדים שהשפיע על מחירי הדיור"

פועלים פלסטינים באתר בנייה ברמת שלמה. רויטרס
"יאפשר להוריד עלויות". פועלי בניין פלסטינים ברמת שלמה/רויטרס

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעה של משרד השיכון לאפשר לכ-5,000 פועלים פלסטינים לקבל היתרי עבודה בישראל. אם הבקשה תאושר, זו תהיה הפעם הראשונה מאז ספטמבר 2013 שישראל מגדילה באופן משמעותי את כמות היתרי העבודה לפלסטינים בתחומיה.

את הצעת ההחלטה הגיש שר השיכון והבינוי, אורי אריאל. בהסבר שלה נכתב: "נוכח הצורך בעובדים בענף הבנייה ובענפים נוספים, מוצע להגדיל את מכסת ההיתרים של עובדים פלסטינים מאזור יהודה ושומרון ב-5,000". כיום מסתכם מספר ההיתרים לפועלים פלסטינים בכ-40 אלף, מהם כ-32 אלף וחצי בענף הבנייה. בענפים אחרים, כמו חקלאות, עומדת כמות ההיתרים על כ-8,000. במסגרת ההצעה מבקש השר אריאל היתרים ל-4,000 פועלים נוספים לענף הבנייה ואלף לענפים אחרים.

נראה כי ההצעה צפויה לעבור ללא קשיים מיוחדים, היות שהיא זוכה לתמיכת שר הביטחון, משה יעלון, שר האוצר, יאיר לפיד ושר הכלכלה, נפתלי בנט. "אישור תוספת הפועלים הפלסטינים מצטרף להחלטת הממשלה על אישור הפועלים הזרים והוא יאפשר לחברות הקבלניות להתמודד עם המחסור החמור של עובדים בענף הבניה", אמר היום השר אריאל. "המחסור שנוצר בשנים האחרונות משפיע באופן מובהק על מחירי הדיור וצמצומו יאפשר להוזיל עלויות ולהוריד את המחירים לרוכשים".

עוד בוואלה! חדשות:
רצח הילדים בשפלה: האם הייתה במקלט לנשים מוכות
פרשת הרפז: אשכנזי ורעייתו נחקרים במשטרה
שטרית והעוזרת: וינשטיין יכריע אם לפתוח בחקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully