וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: שוטרים חשודים באונס אישה שסירבה לשלם שוחד

תושבת מדינת אוטאר פראדש הגישה תלונה נגד ארבעה שוטרים שלטענתה תקפו אותה, לאחר שהגיעה לתחנת המשטרה לשחרר את בעלה ממאסר. נערה בת 16 נמצאה תלויה, ונבדק חשד שנאנסה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הודי: "לפעמים זה בסדר לאנוס אישה")

תלונה הוגשה אתמול (רביעי) נגד ארבעה שוטרים בתחנת משטרה במדינת אוטאר פראדש בהודו על ידי אישה שטענה כי הם אנסו אותה שלשום בלילה, לאחר שהגיעה לתחנת המשטרה במחוז המירפור על מנת לשחרר את בעלה ממאסר – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי פרטי התלונה, היא הותקפה לאחר שסירבה לשלם שוחד על מנת להבטיח את שחרור בעלה.

האישה סיפרה לערוץ חדשות מקומי: "בשעה 23:30, כשרק אני וסגן המפקח היינו בחדר, הוא לקח אותי למשרדו ואנס אותי בתחנת המשטרה". גורמים במשטרת המירפור מסרו כי התלונה הוגשה בסיוע קצין בכיר, ונפתח הליך פלילי נגד ארבעה קצינים מתחנת המשטרה, אשר צפויים להיעצר בקרוב.

עוד על הודו בוואלה! חדשות:
"הנערות שנאנסו ונתלו - נרצחו בידי משפחתן"
שר הודי: "לפעמים אונס הוא מוצדק, לפעמים לא"
הודו: שוטרים חשודים שלא מנעו מקרה אונס ורצח

הפגנה נגד העלייה במעשי האונס בהודו. קולקטה, יוני 2014. AP
"הגנת נשים - בראש סדר העדיפויות". הפגנה בקולקטה נגד העלייה במקרי האלימות נגד נשים, לפני כשבוע/AP

זאת, ימים בודדים אחרי פרשה נוספת במדינת אוטאר פראדש שהסעירה את הודו, בה שתי נערות, בנות 14 ו-15, נמצאו מתות כשהן תלויות על עץ מנגו לאחר שנחטפו ונאנסו על ידי כמה גברים. נערה נוספת, בת 16, נמצאה היום כשהיא תלויה מעץ באזור. לטענת משפחתה, היא נאנסה ונרצחה.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, הגיב אתמול לראשונה למקרי האונס, וקרא לפוליטיקאים לפעול יחד על מנת להגן על נשים. בנאום שנשא בפרלמנט, אמר מודי: "הגנה וכיבוד נשים צריכות לעמוד בראש סדר העדיפויות של 1.25 מיליארד אנשים במדינה הזאת".

מודי, שהושבע לתפקיד לפני שבועיים וחצי בלבד, הזהיר את חברי בית הנבחרים מפני "פוליטיזציה של אונס", וטען כי הם "משחקים עם כבודן של נשים". למרות שנחקקו חוקים מחמירים נגד עברייני מין לאחר אונס סטודנטית בניו דלהי בשנת 2012 שהביא למותה, הרשויות לא הצליחו לעצור את גל האלימות נגד נשים בשנים האחרונות.

בשבוע שעבר, השר לביטחון הפנים של מדינת המחוז מאדיה פראדש בהודו עורר סערה, כשאמר כי "לפעמים אונס הוא מוצדק, ולפעמים לא". בשיחה עם כתבים אמר בבולאל גאור, חבר מפלגת העם ההודית (BJP), כי ניתן להתייחס לאונס כאל פשע רק אם דווח עליו למשטרה. "זהו פשע חברתי שתלוי בגברים ובנשים. לפעמים הוא מוצדק, לפעמים לא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully