וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: "הנערות שנאנסו - נרצחו בידי משפחתן"

במקרה, שעורר זעם עולמי, דווח תחילה שהשתיים נאנסו על ידי חמישה גברים ונתלו על עץ מנגו סמוך. כעת נחשד כי הן נרצחו על רקע כבוד המשפחה. קרוביהן יחקרו "תחת השפעת סם אמת"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(שר הודי: לאנוס אישה זה לפעמים בסדר")

הנערות שנמצאו תלויות על עץ מנגו לפני כשבועיים לאחר שנחטפו ונאנסו על ידי מספר גברים, נרצחו על רקע כבוד המשפחה על ידי בני משפחתן – כך מעריכה היום (שני) המשטרה בהודו. תמונותיהן של הנערות, בנות 14 ו-15, תלויות על עץ עוררו זעם עולמי והעלו שוב לסדר היום את האלימות המינית הקשה בהודו. מזכ"ל האו"ם אף התייחס למקרה והביע את זעזעו ממות הבנות.

עוד בנושא
שר הודי: ”לפעמים אונס הוא מוצדק, לפעמים לא”
הודו: שוטרים חשודים שלא מנעו מקרה אונס ורצח
כרטיסן שיכור חשוד שדחף נוסעת רכבת למותה בהודו

עץ מנגו ששתי נערות שנאנסו אונס קבוצתי נתלו על ענפיו. אוטאר פראדש, הודו, יוני 2014. AP
"אנו חושדים כי יכול להיות מניע אחר לרציחות". עץ המנגו עליו נמצאו שתי הבנות/AP

בשלהי חודש מאי האחרון הלכו שתי הקורבנות בשדה סמוך לביתן בכדי להשתמש בשירותים. שם נחטפו על ידי חמישה גברים, נאנסו ונתלו על עץ. שלושה חשודים במעשה נעצרו יחד עם שני שוטרים שעל פי החשד סרבו לסייע למשפחת הקורבנות שדיווחה תחילה כי השתיים נעדרות. שני חשודים נוספים טרם נעצרו.

כעת חושד מפקד המשטרה במחוז, א.ל בנרג'י כי ייתכן שחשדם היה מוטעה. הוא אמר שרק אחת הבנות נאנסה ואפשר שחמשת החשודים ברצח הבנות חפים מפשע. הוא הוסיף כי הקורבנות נחנקו לפני שגופותיהן נתלו על העץ. לדבריו, ראיות חדשות העלו את חשד החוקרים וקרובי משפחתן של הקורבנות ועדים נוספים לאירוע יחקרו תחת השפעת "סם האמת". כמו כן, רשומות הטלפונים שלהם יבחנו. "אנו חושדים כי יכול להיות מניע אחר לרציחות", הוסיף.

הפגנה נגד העלייה במעשי האונס בהודו. קולקטה, יוני 2014. AP
הפגנות בהודו נגד מעשי האונס במדינה/AP

ביקורת רבה הופנתה כלפי ממשלת מדינת המחוז מאדיה פראדש שבהודו, בה בוצעו המעשים, על שהיא מקבלת הפקרות שכזו ועל ההערות חסרות הרגישות של מנהיגיה הפוליטיים, דוגמת דבריו של השר לביטחון פנים שאמר: "לפעמים אונס הוא מוצדק, ולפעמים לא. זהו פשע חברתי שתלוי בגברים ובנשים. לפעמים הוא מוצדק, לפעמים לא".

על פי ההערכות, כ-10,000 מעשי רצח על רקע כבוד המשפחה בוצעו בהודו, בעיקר של נשים צעירות שבורחות מביתן עם בני זוגם. במקרה אחד בשנה שעברה, סטודנטית צעירה נרצחה על ידי משפחתה לפני שראשה וראשו של החבר שלה נכרתו מחוץ לבית הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully