וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הודי: "לפעמים אונס הוא מוצדק, לפעמים לא"

6.6.2014 / 0:33

כשברקע האונס שנגמר בתלייה של שתי בנות דודות, בכיר מקומי עורר סערה כשאמר שאונס הוא אירוע חברתי ש"תלוי בגברים ובנשים". בתוך כך דווח על אישה שנאנסה והוכרחה לשתות חומצה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מגן במקום לגנות: השר לביטחון הפנים של מדינת המחוז מאדיה פראדש בהודו עורר אתמול (חמישי) סערה, כשאמר כי "לפעמים אונס הוא מוצדק, ולפעמים לא". בשיחה עם כתבים אמר בבולאל גאור, חבר מפלגת העם ההודית (BJP) של ראש הממשלה החדש נרנדרה מודי, כי ניתן להתייחס לאונס כאל פשע רק אם דווח עליו למשטרה.

"זהו פשע חברתי שתלוי בגברים ובנשים. לפעמים הוא מוצדק, לפעמים לא", אמר גאור, שמתוקף תפקידו אחראי על אכיפת החוק. לדבריו, "עד אשר מוגשת תלונה, דבר לא יכול לקרות". השר המקומי אף הביע הזדהות עם דבריו של מולאיאלאם סינג יאדאב, מנהיג מפלגה מקומית. האחרון קומם עליו רבים כשלפני כמה שבועות, במסגרת קמפיין הבחירות, מתח ביקורת על תיקון החוק שאפשר לגזור עונש מוות על מורשעים באונס קבוצתי. "בנים עושים טעויות. האם הם צריכים להיתלות כי אנסו?", תהה אז.

עוד חדשות מהעולם:
יצא לראות זריחה? "ברגדאל נטש עוד לפני החטיפה"
נער בן 17 מנורבגיה נמצא מת בגלגל מטוס בהולנד
ניגריה: לפחות 200 נהרגו בטבח של "בוקו חראם"

עץ מנגו ששתי נערות שנאנסו אונס קבוצתי נתלו על ענפיו. אוטאר פראדש, הודו, יוני 2014. AP
השוטרים התעלמו. העץ שעליו נתלו בנות הדודות/AP

במפלגתו של גאור דחו את הדברים והדגישו כי הם משקפים את עמדתו בלבד ולא את זו של המפלגה. ראש ממשלת הודו מודי, שהושבע לתפקיד בשבוע שעבר אחרי ניצחון חסר תקדים של מפלגתו, טרם התייחס לאחד ממעשי האונס המחרידים ביותר שפורסמו לאחרונה בארצו – אונס קבוצתי של בנות דודות, בנות 12 ו-14, שנאנסו על ידי כמה גברים ואז נתלו על עץ. אביה ודודה של אחת הנערות סיפרו כי ניסו להתלונן במשטרה, אולם נדחו על ידי השוטרים. כמה שוטרים מהתחנה המקומית הודחו ואחרים הושעו מתפקידם אחרי האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד העלייה במעשי האונס בהודו. קולקטה, יוני 2014. AP
הפגנה נגד עלייה במעשי האונס, בתחילת השבוע בעיר קולקטה/AP

בימים האחרונים דיווחו כלי התקשורת במדינת הענק על כמה מעשי אונס נוספים. אחד מהם היה של אישה שנאנסה על ידי כמה גברים, הוכרחה לשתות חומצה ונחנקה למוות. אישה אחרת נורתה למוות כשהתנגדה לגברים שאנסו אותה.

מדי 21 דקות בממוצע מדווח בהודו על מעשה אונס. ואולם, ארגונים לזכויות אדם טוענים בתוקף כי מספר מעשי האונס גדול בהרבה, שכן פעמים רבות נשים חוששות להתלונן או זוכות להתעלמות. לעתים הסיבה לכך היא מעמדן החברתי הנמוך, כמו זה של שתי בנות הדודות, שהשתייכו לקאסטת הדאליטים, הנחשבים ל"טמאים".

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר השבוע כי נחרד לשמוע על האונס של שתי קרובות המשפחה. הוא התייחס גם לדבריו של מולאיאלאם, ואמר: "אנו מתנגדים בתוקף לגישה ההרסנית של 'בנים יהיו בנים'".

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully