וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למסיבת התה: מנהיג הרוב הרפובליקני אריק קנטור יודח מהקונגרס

היהודי היחידי בבית הנבחרים, אריק קנטור, הפסיד במפתיע כבר בפריימריז לנציג הקיצוניים, שהאשים אותו בתמיכה ברפורמת ההגירה של אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפלה ענקית למנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים בארצות הברית: אריק קנטור, היהודי הבכיר בקונגרס האמריקני, הובס הלילה (רביעי) בבחירות המקדימות במחוז הבחירה שלו במרכז וירג'יניה על ידי יריבו מתנועת "מסיבת התה" הימנית-שמרנית. מדובר בפעם הראשונה זה יותר ממאה שמנהיג הרוב בבית הנבחרים נוחל תבוסה בניסיון להיבחר שוב בפריימריז.

קנטור נחשב לרפובליקני השני בבכירותו בבית הנבחרים, אחרי דובר הבית ג'ון ביינר. בניגוד לכל ההערכות המוקדמות, הוא זכה ב-44% בלבד מהקולות, לעומת 56% שגרף דיוויד בראט, מועמד בלתי מוכר ופרופסור לכלכלה. זהו הניצחון המשמעותי ביותר עד כה עבור "מסיבת התה" בתקופת הפריימריז הנוכחית, הנערכת לקראת בחירות אמצע הקדנציה שיהיו בראשית נובמבר.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ניגריה: "'בוקו חראם' חטף כ-40 צעירות נוספות"
ארגון אל-קאעדה השתלט על עיר גדולה בעיראק
בעולם דיווחו: "תבוסה לנתניהו, יריבו המר - הנשיא"

הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, לאחר הפסדו בפריימריז לדיוויד בראט ממסיבת התה. 10 ביוני 2014. רויטרס
איחר לתפוס את גודל האיום. קנטור, לאחר ההפסד/רויטרס

קנטור, עורך דין במקצועו, נבחר לראשונה לבית הנבחרים בשנת 2000, ומאז נבחר עוד שש פעמים. לפני כן כיהן במשך תשע שנים כחבר הבית התחתון של האסיפה הכללית בווירג'יניה. אחת הסיבות שבגינן העריכו כי יזכה בפריימריז היא העובדה שהשקיע בקמפיין סכום גדול הרבה יותר מזה של בראט – חמישה מיליון דולרים לעומת 122 אלף בלבד.

במהלך הקמפיין תקף בראט את קנטור והאשים אותו בתמיכה ברפורמות הגירה שמובילה המפלגה הדמוקרטית, במטרה להעניק אזרחות לחלק מסוים מהמהגרים הבלתי חוקיים השוהים בארצות הברית. כעת צופים כי ההפסד המפתיע יעניק רוח גבית למתנגדים לרפורמה. בראט גם האשים את קנטור בכך שהפנה עורף להשקפת הימין השמרני בכל הנוגע לתקרת החוב ולתקציב המדינה. זאת, על אף שקנטור נחשב שמרן יותר מדובר בית הנבחרים ביינר, הנתפס בקרב רבים כסלחן מדי כלפי הנשיא ברק אובמה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"אני יודע שיש כאן הרבה פנים נפולות הלילה", אמר לכתבים לאחר ההפסד. "זה בהחלט מאכזב", הודה. לא מן הנמנע כי הניצחון הצורב מסמל את סוף הקריירה הפוליטית של קנטור, בן ה-51. היו שראו בו אף יורש אפשרי של ביינר. פרשנים שונים טענו כי הוא איחר לתפוס את גודל האיום מצד יריבו מהתנועה השמרנית.

במטה של בראט הורגשה הלילה שמחה עצומה. "ללא ספק, זהו הרגע המאושר בחיי", אמר לתומכים הנלהבים, "זהו נס מאלוהים". על מנת להגיע לגבעת הקפיטול, יהיה עליו לנצח בנובמבר את נציג הדמוקרטים ג'ק טראמל, פרופסור המלמד באותה מכללה בווירג'יניה.

בשבועות האחרונים דווקא רשמו הרפובליקנים כמה ניצחונות מול נציגי "מסיבת התה". אחד מהם היה הלילה בקרוליינה הדרומית, שם הביס הסנאטור לינדזי גרהאם שישה מועמדים מהתנועה הקיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully