וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: "'בוקו חראם' חטף כ-40 צעירות נוספות"

רשת סקיי דיווחה כי אנשי הארגון האיסלאמי הקיצוני חטפו את הנשים מכפר בצפון-מזרח המדינה, המרוחק קילומטרים בודדים מהכפר צ'יבוק ממנו נחטפו 276 התלמידות באפריל האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בסרטון: "בוקו חראם" מציג את התלמידות החטופות, מאי האחרון)

חמושים מארגון הטרור "בוקו חראם" חטפו ביום שבת האחרון כ-40 צעירות מהכפר גארקין פולאני שבצפון-מזרח ניגריה, המרוחק שמונה קילומטרים מהכפר צ'יבוק ממנו חטפו אנשי הארגון האיסלאמי הקיצוני בחודש אפריל האחרון 276 נערות בנות 18-16 - כך דיווחה אתמול (שלישי) רשת "סקיי" הבריטית. טרם ברור היכן בדיוק מוחזקות הנשים, והחוטפים עדיין לא יצרו קשר עם אף גורם ולא העלו דרישות כלשהן.

מחקירה ראשונית עולה, כי החמושים הגיעו בשעות הצהריים לכפר וחטפו את הנשים בעת שכל הגברים עבדו בשדות הסמוכים. "ברגע ששמענו על כך, שלוש שעות לאחר החטיפה, ניסינו לרדוף אחריהם אבל כלי הרכב שהיו ברשותנו לא יכלו לנסוע למרחק רב", סיפר אחד מאנשי הכפר.

עוד חדשות על ניגריה:
ניגריה: לפחות 200 נהרגו בטבח של "בוקו חראם"
צבא ניגריה: יודעים איפה הנערות, לא נחלץ אותן בכוח
פסגת חירום: "ניגריה לא תנצח את בוקו חראם לבדה"

שוטרים מאבטחים הפגנה למען שחרור התלמידות החטופות באבוג'ה, ניגריה. רויטרס
שוטרים מאבטחים הפגנה למען שחרור החטופות באבוג'ה, בירת ניגריה/רויטרס

במהלך החודשים האחרונים עמד ארגון "בוקו חראם" במוקד הסיקור בעולם בשל חטיפת התלמידות ההמונית ב-14 באפריל. אישים רבים ברחבי העולם, ביניהם גם הגברת הראשונה של ארצות הברית מישל אובמה ומלאלה יוספזאי - הנערה הפקיסטנית שמחבלי טליבאן ניסו לרצוח ב-2012, הצטרפו לקמפיין בינלאומי ברשתות החברתיות שקרא לשחרור הבנות. במסגרת הקמפיין הצטלמו הגולשים עם שלט לבן שעליו נכתבה סיסמת הקמפיין BringBackOurGirls#.

לצד הקמפיין האינטרנטי, מדינות רבות, בהן ארצות הברית, בריטניה צרפת וישראל, הציעו עזרה מעשית לממשלת ניגריה, ושלחו למדינה צוותים צבאיים מיוחדים לצורך חיפוש אחר הבנות. צרפת אף כינסה בפריז פסגה מיוחדת בהשתתפות מנהיגים רבים מהעולם המערבי ומאפריקה, בהם גם נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. מטרתה המוצהרת של הפסגה הייתה מציאת "אסטרטגיות חדשות להתמודדות עם האיום מצד 'בוקו חראם' ומצד קבוצות טרור נוספות במערב ובמרכז אפריקה".

מישל אובמה קוראת לשחרור התלמידות החטופות בניגריה – מאי 2014. טוויטר, צילום מסך
התמונה שהפיצה מישל אובמה בטוויטר ובפייסבוק, למען הנערות החטופות בניגריה/צילום מסך, טוויטר

חרף הפגנת הסולידריות הבינלאומית הנרחבת, טרם שוחררו הבנות מן השבי, אך לפי דיווחים בסוכנויות השונות, לפני כשלושה שבועות איתר צבא ניגריה את מקום הימצאן. לפי הדיווחים, כוחות מיוחדים של החטיבה השביעית בצבא ניגריה זיהו את החטופות בשלושה מחנות בעיר קוואקה, שנמצאת בצפון-מזרח המדינה – כ-320 קילומטרים מהמקום שבו הן נחטפו לפני כחודש וחצי ממגוריהן שבצ'יבוק.

יחד עם זאת, ראש צוות ההגנה האווירית בצבא ניגריה, מרשל אלכס באדה, שלל את האפשרות לחלץ את הנערות החטופות באמצעות שימוש בכוח. החדשות הטובות להורי הנערות הן שאנחנו יודעים את מקום הימצאן, אבל לא נוכל לחשוף אותו", אמר באדה. "האם נגיע אליהן תוך שימוש בכוח? הרי לא נוכל להרוג את בנותינו בשם הניסיון להשיב אותן".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully