וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אל-קאעדה השתלט על עיר גדולה בעיראק

10.6.2014 / 18:00

מוסול, כ-350 קילומטרים מצפון לבגדד, הותקפה בידי מורדים מתנגדי הממשל שהשתלטו על בית העירייה, על בתי הכלא ועל תחנות הטלוויזיה. זו העיר השנייה שנפלה בידי חמושים השנה

רחובות העיר מוסול בעיראק. AP
רחובות מוסול טרם המתקפה/AP

חמושים מארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה", המקושר לארגון אל-קאעדה, השתלטו על העיר מוסול, אחת מהערים הגדולות בעיראק – כך דיווחו היום (שלישי) גורמים רשמיים במדינה, במה שנראה כמכה נוספת לרשויות, שלא מצליחות לעצור את התקדמות המורדים. מאות חמושים תקפו במהלך הלילה את מוסול, הממוקמת כ-350 קילומטרים מצפון לבגדד, ונאבקו בכוחות הביטחון ובמשטרה.

עוד בנושא
עיראק: העימותים בין סונים לשיעים מגיעים לשיא חדש
בניגוד לאמברגו האו”ם: עיראק רכשה נשק מאיראן
בתום עימותים: אל-קאעדה הכריז על מדינה בלב עיראק

העיר פלוג'ה בעיראק. רויטרס
פלוג'ה הייתה העיר הראשונה ליפול בידי חמושים בתחילת השנה/רויטרס

טרם נפילת בניין העירייה לידיהם, הצליחו החמושים להשתלט על המפקדה של המושל, על בתי הכלא ועל תחנות הטלוויזיה. "העיר מוסול כבר לא בשליטת המדינה ונתונה לרחמיהם של החמושים", אמר גורם במשרד. כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית, שנמלט בעצמו מהעיר, אמר כי החנויות סגורות, כוחות הביטחון נטשו את רכביהם ותחנות המשטרה הוצתו.

מוסול, בירת מחוז נינוה, היא העיר השנייה שעליה משתלטים חמושים מתנגדי הממשלה בשנה האחרונה, לאחר שהממשלה איבדה את שליטתה על פלוג'ה בינואר. בימים האחרונים פתחו החמושים במתקפות נרחבות בנינוה ובארבעה מחוזות נוספים, הרגו עשרות בני אדם והציבו זרקור על אוזלת ידם של כוחות הביטחון של עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully