וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שלהם: מי יחזור הביתה כנשיא מדינת ישראל?

דן שכטמן אמר בפתח ביתו בחיפה כי "כולם נבונים", מאיר שטרית יצא מהבית ביבנה בתקווה ל"תוצאות טובות" וראובן ריבלין מירושלים הודה כי הוא "מאוד מתרגש". ב-11:00 תחל ההצבעה

צילום: טל אנגלנדר, אדריאן הרבשטיין, גדעון צנטנר, דוד קורן, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק

מי יחזור הביתה עם התואר הנכסף? חמשת המועמדים בבחירות לנשיאות המדינה יצאו הבוקר (שלישי) איש-איש מביתו עם תקווה לשוב אליו כמחליפו של שמעון פרס. לאחר שבועות רוויי מתח, הכפשות ותפניות דרמטיות, יגיע היום המרוץ אל קו הסיום, וייבחר נשיאה העשירי של מדינת ישראל.

עוד על הישורת האחרונה במרוץ לנשיאות:
בחרו בי לנשיא: המועמדים מסבירים מדוע הם ראויים לתפקיד
חנינה, הרכבת ממשלה ומינוי שופטים: כל תפקידי הנשיא
רגע לפני הבחירות לנשיאות: מי תומך במי, ומי עשוי להפתיע?

דן שכטמן יוצא מביתו ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. אדריאן הרבשטיין
"כולם יודעים מי הנשיא הראוי". דן שכטמן, הבוקר בפתח ביתו בחיפה/אדריאן הרבשטיין

פרופסור דן שכטמן נשאל בפתח ביתו בחיפה אם ישוב לעירו כנשיא המדינה. "אני מקווה מאוד", השיב. על אף ששום חבר כנסת לא הצהיר פומבית כי יתמוך בו בבחירות, שכטמן גילה אופטימיות, ואמר כי חברי כנסת רבים אמרו לו בשיחות פרטיות שישלשלו בקלפי פתק עם שמו. על השאלה מי מהמועמדים ראוי להיבחר, השיב: "מי שהכנסת תבחר בו. כולם חכמים, כולם נבונים, כולם יודעים מי הנשיא הראוי למדינת ישראל".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאיר שטרית יוצא מביתו ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. דרור עינב
"הרגשה של ציפייה". שטרית יוצא מביתו ביבנה, הבוקר/דרור עינב

חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה) אמר בצאתו מביתו ביבנה: "הרגשה של ציפייה, נקווה לתוצאות טובות". דליה דורנר הסתפקה באיחולי בוקר טוב לכתבים שהמתינו בפתח ביתה בירושלים והמשיכה בדרכה.

דליה דורנר במעמד הגשת טפסי המועמדות לנשיאות ליו"ר הכנסת, מאי 2014. נועם מושקוביץ
דליה דורנר מגישה את טופסי המועמדות בכנסץ בסוף מאי/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת ראובן ריבלין, שיצא מביתו בירושלים, אמר כי זהו אחד הימים המשמעותיים בחייו. "בדרכי האישית ובדרכי הציבורית עברתי תחנות רבות ופעמים רבות עמדתי במבחנים. בלי כל ספק היום זו תחנה מאוד מרכזית וצומת דרכים שבו אני יכול להגיע לסיומה של דרך אחת ולהתחיל בדרך נוספת. אני יודע שהיום כנסת ישראל עתידה לבחור את נבחרה לנשיאות המדינה. אני יודע שחברי הכנסת רחשי ליבם גם עם הציבור, ואני בטוח שאם חברי הכנסת גם יעשו את אשר הם מאמינים בו וגם יהיו קשובים לרחשי הציבור, אני מצפה ליום טוב". ריבלין הודה כי הוא "מאוד מתרגש".

ריבלין יוצא מביתו בירושלים ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
אחד הימים המשמעותיים ביותר. ריבלין, הבוקר בפתח ביתו/נועם מושקוביץ

את תהליך הבחירה יפתח היום בשעה 11:00 יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בזה אחר זה ייקראו 119 חברי הכנסת הנוכחים – מאיר פרוש מיהדות התורה שוהה בחו"ל – והם ייכנסו אל מאחורי הפרגוד באולם המליאה. אחרי שיסיימו כל חברי הכנסת את הליך ההצבעה, שצפוי לארוך כשעה וחצי עד שעתיים, ייספרו הקולות.

אם יזכה אחד המועמדים ברוב של 61 חברי כנסת, הוא יוכרז מידית כנשיא המדינה. אם לא, ייערך סיבוב בחירה נוסף, שבו ישתתפו אך ורק השניים שזכו במספר הקולות הגדול ביותר. במקרה שבו יגיעו למקום השני והשלישי שני מועמדים עם מספר קולות זהה, ייערך הסיבוב הראשון פעם נוספת, וממנו יעלו שני המועמדים המובילים לסיבוב השני. בין שני הסיבובים תיערך הפסקה, ובמהלכה יוכלו הסיעות השונות להתכנס ולהחליט בהתאם לתוצאות ההצבעה הראשונות למי להעביר את תמיכתן.

אחר כך תתכנס מליאת הכנסת פעם נוספת לצורך ההצבעה השנייה. בסיבוב זה כבר אין צורך לזכות ברוב של 61 חברי כנסת, והמועמד שיקבל את מספר הקולות הגדול יותר מבין השניים יוכרז לקראת השעה 18:00 בערב, כנשיא המדינה. הוא יחל בתפקידו ב-28 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully