וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב אש ללפיד: "לא עוסק בפרשנות מדינית"

9.6.2014 / 15:56

ראש הממשלה הגיב לביקורת של שר האוצר בישיבת הליכוד וטען כי "מול הצהרות שונות אמשיך לנווט את ישראל באחריות". נתניהו לחץ את ידו של ריבלין בישיבה: "בהצלחה בבחירות לנשיאות"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בנאומו של לפיד בהרצליה, אתמול)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) להתקפה של שר האוצר, יאיר לפיד, ועקץ את האחרון על חוסר עקביות בהתבטאויותיו המדיניות. נתניהו פתח את ישיבת סיעת הליכוד בהקראת קטעים מנאום פתיחת הקמפיין של לפיד לכנסת, באוניברסיטת אריאל לפני שנתיים, שבו אמר כי "הטעות ההיסטורית של השמאל היא שהוא תמיד הצהיר מראש על מה הוא מוכן לוותר". בכך, שמט נתניהו את הקרקע מתחת לטענתו האחרונה של שר האוצר, לפיה יש צורך "לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה. לסיבוב הבא של המשא ומתן ישראל צריכה להגיע עם מפות מפורטות".

נתניהו השיב לדבריו של לפיד ואמר כי הוא "אינו עוסק בפרשנות מדינית, וכי אל מול ההצהרות השונות אמשיך לנווט את ישראל באחריות". תגובה חריפה זו היא המשך להתקפה של מקורבי נתניהו אתמול, שטענו כי "כל מי שיש לו ניסיון מדיני יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה - בטח מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל". הם הוסיפו כי "ראינו בעזה מה התוצאה של נסיגה חד-צדדית".

עוד בוואלה! חדשות:
שכטמן: "אם לא אבחר כנשיא, אשקול להקים מפלגה"
פרשת בן אליעזר: מתי צריך להצהיר על מתנה מבן משפחה?
פרשת בן אליעזר: 600 אלף דולר בכספת סודית

השר לפיד איים אתמול להפיל את הממשלה אם תוביל לסיפוח חד-צדדי של התנחלויות. בנאום שנשא בפני באי כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, התייחס יו"ר יש עתיד לקיפאון המדיני ואמר כי יש צורך "לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה. לסיבוב הבא של המשא ומתן ישראל צריכה להגיע עם מפות מפורטות".

לפיד הבהיר בפתח נאומו כי "אנחנו צריכים להפסיק לדון בשאלה מה רוצים הפלסטינים ולהתמקד בשאלה אחרת, חשובה הרבה יותר: מה אנחנו רוצים? מה רוצה מדינת ישראל? התשובה בעיני היא שאנחנו רוצים שני דברים: ביטחון והיפרדות". לדבריו, "אנחנו לא יכולים ולא צריכים לשלוט בארבעה מיליון פלסטינים שבעוד דור יכפילו את מספרם. ישראל היא מדינה חזקה עם כלכלה חזקה, אבל אם לא ניפרד מהפלסטינים, נאבד גם את הזהות היהודית של מדינת ישראל וגם את היתרון היחסי שלנו על מדינות האזור".

מלבד היחסים העכורים בין נתניהו ללפיד, עסקה ישיבת הליכוד גם בבחירות לנשיאות. לפני שפתח את דבריו, ניגש לנתניהו חבר הכנסת והמועמד לנשיאות רובי ריבלין (הליכוד ביתנו), ולחץ את ידו. לאחר מכן, נשא ריבלין דברים בפני חברי הסיעה ואמר: "נולדתי לתנועת החירות, ומעולם לא עזבתי את התנועה מול שום פיתוי או אתנן. מחר יכולה להיות שעתי הגדולה, אבל גם שעתה הגדולה של התנועה הזו כאשר אחד מבניה ייבחר לנשיא המדינה של כולם. אני מודה לכם חבריי, על עמידתכם לצדי ותמיכתכם בי לכהונת נשיא המדינה".

נתניהו נשאל על ידי עיתונאים אם הוא רוצה לאחל בהצלחה לריבלין. "כן, איחלתי לו הצלחה לפני רגע ואני מאחל לו הצלחה עכשיו", ענה ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully