וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטמן: "אם לא אבחר כנשיא, אשקול להקים מפלגה"

9.6.2014 / 11:45

המועמד לנשיאות קיים מסיבת עיתונאים שבה פירט את המצע שלו. "התמיכה בי מצד חברי הכנסת הולכת וגוברת, מאמין שאבחר בסיבוב שני", אמר והוסיף: "הציבור רוצה חינוך ודיור"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע היממה הסוערת שעברה על המועמדים בבחירות לנשיאות, כינס היום (שני) המועמד פרופסור דן שכטמן מסיבת עיתונאים בכנסת, שבה פירט את המצע שלו. לדבריו, הוא ייבחר לנשיאות בסיבוב השני, ואם לא כן - ישקול להקים מפלגת מרכז. "הציבור אוהד אותי", אמר.

"מתוך שיחות שקיימתי באחרונה עם חברי הכנסת, נראה שהתמיכה בי הולכת וגוברת", אמר פרופסור שכטמן. "אם לא אבחר, אשקול בחיוב להקים מפלגת מרכז". כשנשאל לגבי המצע המדיני שלו, השתהה המועמד לנשיאות ועצר להתייעצות עם יועצו.

לדבריו, "הציבור רוצה השכלה טובה, דיור. אלה הנושאים הרלוונטיים לציבור הישראלי, ואלה הערכים שלי. אדאג לטפל בנושאים אלה מבית הנשיא, ואשפיע על הממשלה לקידום החינוך".

בחירות לנשיאות - כותרות אחרונות:
נשיא לא רק "נותן למדינה"
נכנע ללחץ: ח"כ שטרית ימסור מידע על נכסיו
כך נראים הבתים של המועמדים לנשיאות

דן שכטמן במעמד הגשת טפסי המועמדות לנשיאות ליו"ר הכנסת, מאי 2014. נועם מושקוביץ
"התמיכה בי גוברת". המועמד לנשיאות, פרופסור שכטמן/נועם מושקוביץ

אתמול פרסם שכטמן הצהרת הון, ממנה עולה בין היתר כי בבעלותו בית דו-משפחתי בחיפה שרכש בשנות ה-70' בעלות כוללת של כ-140 אלף לירות, וכיום ערכו נאמד בכשלושה מיליון שקלים, וכי קיבל פרסים רבים – בהם פרס נובל – בשווי כולל של כ-1.8 מיליון דולרים.

פרישתו של המועמד בנימין בן אליעזר (העבודה) ביום שבת הובילה לתגובת שרשרת, שכללה בין היתר את הפרסומים אודות דירתה השלישית של חברת הכנסת לשעבר דליה איציק, וכן לחץ שהסתיים בפרסום הצהרות הון מצד יתר המועמדים.

בתוך כך, הודיע אתמול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי החליט שלא לדחות את הבחירות לנשיאות, וכי הן יתקיימו מחר כמתוכנן. זאת, למרות ההצעה שהעלה לדחות את מועד הבחירות בעקבות פרישתו של חבר הכנסת בן אליעזר מהתמודדות לתפקיד, ו"המצב החדש שנוצר" במרוץ.

אדלשטיין קיבל את ההחלטה בתום ישיבה עם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וגורמים רלוונטיים נוספים. "האזרח מס' 1 צריך להיות מס' 1 בניקיון כפיו, באמינותו ובמוסריותו ולהגיע לתפקיד נשיא המדינה בדרך הישרה והנקייה ביותר. עלינו מוטלת חובה לעשות הכול שכך אכן יהיה. לצערי הרב, לא ניתן להתכחש לכך שבאווירה הקיימת הבחירות שתתקיימנה לנשיאות תהיינה נטולות כל מימד של חגיגיות ומכובדות – כפי שהן אמורות להיות. אך עם זאת, בחשש כבד מצפונות העתיד, החלטתי להשאיר את תאריך הבחירות המקורי על כנו", אמר אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully