וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידוש השיחות עם איראן: הפעם ישראל עודכנה מראש

8.6.2014 / 22:37

גורמים המעורים בפרטי המגעים בין הצדדים סיפרו כי השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, והיועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, קיבלו מהאמריקנים הודעה בנושא, טרם פורסם על כך בתקשורת

סגן שר החוץ האמריקני וויליאם ברנס בשימוע בסנאט בנוגע למדיניות החוץ כלפי איראן, 2010. AP
יוביל סבב שיחות ישירות יוצא דופן בז'נבה. ברנס בשימוע בסנאט לגבי מדיניות החוץ האמריקנית כלפי איראן/AP

"הממשל האמריקני עדכן מראש את ישראל על חידוש ערוץ השיחות הישיר בין ארצות הברית לאיראן בנושא הגרעין" - כך אמרו לוואלה! חדשות גורמים המעורים בפרטי המגעים בין הצדדים. החלטת ארצות הברית לחדש את המגעים הישירים עם האיראנים פורסמה אמש (שבת), אך ישראל עודכנה לגביה עוד לפני כן בערוצים רשמיים.

ההחלטה האמריקנית לקיים מגעים ישירים עם איראן התקבלה על רקע קשיים ניכרים במשא ומתן של קבוצת שש המעצמות עם האיראנים, כאשר הדד-ליין להגעה להסכם נמצא במרחק חודש וחצי, ב-20 ביולי. ארצות הברית ואיראן יקיימו סבב שיחות ישירות יוצא דופן בז'נבה, בניסיון להתגבר על הפערים בין הצדדים בסוגיות העשרת האורניום, פעילות הצנטריפוגות ומתקן המים הכבדים.

עוד בוואלה! חדשות:
ערב גזר הדין בהולילנד: לופוליאנסקי אושפז בהדסה
לפיד: אם ינסו לספח יישובים חד צדדית - אפיל הממשלה
מה הוא מסתיר? שטרית היחיד שלא הצהיר על הונו

את המשלחת האמריקנית לשיחות בז'נבה יוביל סגן שר החוץ האמריקני, ויליאם ברנס, שהוביל גם את השיחות החשאיות שהתקיימו בין ארצות הברית לאיראן במהלך שנת 2013. על ערוץ השיחות החשאי שברנס הוביל בשנה שעברה, ישראל גילתה באופן עקיף, וארצות הברית עדכנה אותה על קיומו רק בדיעבד.

בירושלים ראו בחיוב את העובדה שהפעם, ישראל עודכנה מראש על ההחלטה - זמן רב לפני שפורסמה בתקשורת. האמריקנים העבירו עדכונים בנושא לשר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ, שמנהל את הדיאלוג מול קבוצת המעצמות בנושא, כמו גם ליועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי ישראל העבירה מסר לארצות הברית וצרפת, שהיא לא תתנגד להארכת המשא ומתן מעבר לדד-ליין של ה-20 ביולי. בעבר התנגדה ישראל להארכת המשא ומתן עם איראן, שמשמעותו הארכת תוקפו של הסכם הביניים שנחתם בנובמבר 2013 (בירושלים גינו בחריפות את ההסכם בעת חתימתו), אך כעת חוששים בירושלים בעיקר מתסריט בו המעצמות יחתמו על הסכם לא טוב עם איראן בשל לחץ זמן.

למרות דברי ההרגעה הללו, בארצות הברית חוששים שאם המשא ומתן יוארך מעבר ל-20 ביולי, השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון תנסה לחבל במגעים באמצעות חקיקת סנקציות חדשות נגד איראן.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully