וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדד-ליין מתקרב: פגישה בהולה בין איראן וארה"ב

8.6.2014 / 16:50

סגן שר החוץ של איראן ייפגש עם מקבילו האמריקני בז'נבה, בצל סבב שיחות הגרעין האחרון שהסתיים ללא התקדמות. לקראת ה-20 ביולי, האמריקנים פונים ל"דיפלומטיה אגרסיבית מאוד"

סגן שר החוץ האמריקני וויליאם ברנס בשימוע בסנאט בנוגע למדיניות החוץ כלפי איראן, 2010. AP
עבד בפעם הקודמת. ברנס בשימוע בסנאט לגבי מדיניות החוץ האמריקנית כלפי איראן/AP

סגן שר החוץ של איראן, עבאס ערקאצ'י, אישר היום (ראשון) כי בכירים איראניים ייפגשו עם מקביליהם האירופיים והאמריקניים מחר בז'נבה. בכך מתקבל אישור ראשון מהרפובליקה האיסלאמית לקיום השיחות, בניסיון לחלץ את המגעים בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית ממבוי סתום.

מוושינגטון נמסר אתמול כי סגן שר החוץ, ביל ברנס, שהוביל את השיחות החשאיות עם איראן שהביאו לחתימה הסכם הביניים בין איראן למעצמות בחודש נובמבר, יוביל את המשלחת האמריקנית. תת-שר החוץ, וונדי שרמן, תצטרף אליו, יחד עם בכירים ביטחוניים בבית הלבן. הלגה שמידט, סגנית שרת החוץ של האיחוד האירופי, צפויה גם היא להשתתף בשיחות.

עוד בוואלה! חדשות:
איראן חוששת? הציגה מכ"ם מתקדם לזיהוי כלי טיס
איראן מוחה באו"ם נגד ישראל: "איננו תומכים בטרור"
מיוחד | הוא עוד ישוב: לא תמה ההיכרות עם אחמדינג'אד

קבלת פנים למשלחת האיראנית לשיחות הגרעין, טהראן, 24 בנובמבר 2013. AP
"האמריקנים צריכים להבהיר עם האיראנים היבטים מסוימים של הסרת הסנקציות". חגיגות באיראן לאחר חתימת הסכם הביניים/AP

גורם דיפלומטי צרפתי אמר אתמול כי השיחות הטרילטראליות בז'נבה תוכננו בתיאום מלא עם המעצמות הנוספות שלקחו חלק בסבבים הקודמים של שיחות הגרעין – בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה. "האמריקנים צריכים לדון עם האיראנים בהיבטים מסוימים של הסרת הסנקציות במקרה של הסכם", טען הגורם.

סבב השיחות הבהול זומן ככל הנראה לאחר שהפגישה הקודמת בין הצדדים, בחודש שעבר בווינה, נתקלה בקשיים, כשכל צד האשים את משנהו בהצגת דרישות לא מציאותיות. גורם בכיר בוושינגטון אמר: "על מנת לבחון ברצינות אם נוכל להגיע לפתרון מדיני עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה, אנחנו מאמינים שיש צורך לעסוק בדיפלומטיה פעילה מאוד ואגרסיבית מאוד".

"אנחנו ברגע קריטי", הוסיף הגורם, "תמיד אמרנו שנפתח בשיחות בילטראליות עם האיראנים אם זה יכול לעזור למאמצינו, תוך שיתוף פעולה עם מדינות P5+1". שש המעצמות צפויות להיפגש שוב עם נציגי איראן בשבוע הבא בווינה, למשך ארבעה ימים. את השיחות מתאמת שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר החוץ של איראן ג'וואד זריף עם נציגת האיחוד האירופי קתרין אשטון. וינה, אפריל 2014. AP
סבב השיחות הבא ייערך בשבוע הבא בווינה. שרת החוץ של האיחוד האירופי אשטון עם עמיתה האירני, מוחמד ג'וואד זריף/AP

רוברט איינהורן, לשעבר עוזר שר החוץ האמריקני למניעת נשק בלתי-קונבנציונאלי, טען כי הפגישה בהובלת האמריקנים היא מאמץ להגיע להתקדמות לפני תאריך היעד שנקבע להגעה להסכם קבע כולל בנוגע לתכנית הגרעין – 20 ביולי.

"כל הצדדים מודאגים, לדעתי, שנהיה יותר ויותר קשה לעמוד בתאריך היעד", הוסיף איינהורן. "מאחר והמעורבות ברמתו של ביל ברנס הוכיחה את עצמה בהגעה להסכם הביניים בנובמבר, אני מעריך שהצדדים מאמינים שיהיה שימושי לנסות את הערוץ הזה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully