וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מוחה באו"ם נגד ישראל: "איננו תומכים בטרור"

3.6.2014 / 12:44

"זה אירוני שמשטר בעל היסטוריה של פיתוח נשק להשמדה המונית מכריז על אחרים כסכנה לשלום", כתב השגריר במכתב תלונה למזכ"ל האו"ם. "ישראל מנסה להסיט את תשומת הלב ממעשיה"

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד והשגריר לאו"ם מוחמד חזאי, ספטמבר 2012. AP
השגריר חזאי עם הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד באו"ם/AP

שגריר איראן באו"ם, מוחמד חזאי, שיגר לאחרונה מכתב תלונה למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולנשיא מועצת הביטחון במחאה על מה שהוא מגדיר "טענות לא מוכחות ולא רלוונטיות" מצד ישראל בנוגע לתמיכתה של איראן בפעולות טרור. המכתב האיראני נולד כתגובה לדברים שאמר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בנוגע לתמיכת איראן בפעולות טרור בסוריה, בלבנון, ברצועת עזה וברחבי העולם.

"אנו מאמינים כי הטענות הללו שנציג המשטר הישראלי מעלה לאחרונה באופן בלתי פוסק וחוזר על עצמו, נועדו להסיט את תשומת הלב מפעולותיו האגרסיביות של המשטר הזה נגד הפלסטינים", כתב השגריר האיראני כתב במכתב התלונה שלו.

עוד בוואלה! חדשות:
”הוא שלף אקדח לפתע וירה בי, הספקתי להשיב אש”
ארה"ב: נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה
אוקראינה: מאות בדלנים הסתערו על בסיס משמר הגבול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גאה לקלקל לאיראנים". פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

השגריר הוסיף במכתבו: "ישראל מפרה את את הריבונות הטריטוריאלית של מדינות אחרות באזור באמצעות תקיפות אוויריות, כפי שנעשה לאחרונה בסוריה ולבנון". זאת שעה שאיראן עצמה מעורבת עד לצווארה במלחמת האזרחים הסורית, כך לפי דיווחים.

"זה אירוני שמשטר בעל היסטוריה מפלצתית של פיתוח נשק להשמדה המונית מכריז על אחרים כסכנה לשלום העולם", הוסיף. לצד המחאה שהביע השגריר האיראני על קשירת שמה של איראן לפעולות טרור, הוא ביקש להדגיש: "איראן מכירה בזכותם של הסורים והלבנונים להתנגד לכיבוש הישראלי ולשחרר את אדמותיהם הכבושות".

פרושאור אמר בתגובה למכתב: "איראן משקיעה מאמצים ואנרגיות רבים מאוד כדי להראות לעולם שהיא מתונה ונאורה. חשבונות טוויטר ופייסבוק נפתחים אצל ההנהגה האיראנית על ימין ועל שמאל כדי להפגין עדכניות ופתיחות. זאת בזמן שבמדינתם ההוצאות להורג שוברות שיאים, עיתונאים נכלאים, נשים מודרות מהמרחב הציבורי ואזרחים נשפטים על רקע אמונתם". לדבריו, הוא "גאה לקלקל לאיראנים את מצג השווא שלהם ומבטיח להמשיך לעשות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully