וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג הסעות שדרס בת 7 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

8.6.2014 / 17:19

ציון מעתוק נאשם כי דרס למוות את מעיין איילת חלפלה לפני שלושה חודשים במושב עלמה שבצפון, לאחר שהוריד אותה במקום לא מוסדר ונסע מבלי להביט במראה. "נהג בקלות ראש"

לבית המשפט לתעבורה בצפת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד ציון מעתוק, בן 56 מצפת, בגין גרימת מוות ברשלנות, לאחר שדרס ילדה בת שבע למוות בעת שנהג באוטובוס במושב עלמה שבגליל העליון לפני שלושה חודשים. על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז הצפון, מעתוק, ששימש כנהג הסעות התלמידים של המועצה האזורית מרום גליל, הוריד את הילדה מעיין איילת חלפלה מהאוטובוס בסמוך לביתה בניגוד לנהלים, במקום לא מוסדר וללא מדרכה, ומבלי שנקט את אמצעי הזהירות הבסיסיים טרם חידש את נסיעתו – התנהלות שהביאה לדריסתה למוות.

ביום התאונה החזיר מעתוק את התלמידים מבתי הספר ליישובי מגוריהם, ובשל תנאי מזג האוויר הקשים החליט לחרוג מהנהלים ולא להורידם בתחנות המוסדרות, אלא לפזרם בבתיהם. בין היתר, הוא אפשר לחלפלה ולשני אחיה לרדת מול ביתם מהדלת הקדמית של האוטובוס, זאת במקום שבו לא הייתה כלל מדרכה.

עוד בוואלה! חדשות
המשטרה ממליצה להאשים את האישה מקריית גת במעשה סדום
הממשלה אישרה: איסור חנינה למחבלים
חוזר לכלא: 15 חודשי מאסר לעבריין שלום דומרני

תאונת דרכים במושב עלמה בגליל העליון, בה ילדה בת 9 נדרסה למוות מאוטובוס, מרץ 2014. ג'יליס
"הנאשם הרגיש כי עלה עם האוטובוס על דבר מה, ועצר את האוטובוס כשהגלגל האחורי הימני על המנוחה". זירת התאונה/ג'יליס

"לאחר שירדו הילדים, התחיל הנאשם בנסיעה מבלי שווידא את מיקומם של כל הילדים ואת היעדר הסכנה להם", נכתב בכתב האישום, הכולל סעיפי נהיגה בקלות ראש ובחוסר זהירות לצד גרימת מוות ברשלנות, "וזאת מבלי שהביט בכל המראות ובפרט במראה הימנית העליונה אשר מאפשרת לו לראות את כל חזית של האוטובוס, אך הייתה מוסתרת על ידי וילון".

על פי הפרקליטות, הנאשם לא הבחין כי הילדה חצתה באותה עת את הכביש כשהיא לפני האוטובוס ודרס אותה עם הגלגל הקדמי של האוטובוס. "הנאשם הרגיש כי עלה עם האוטובוס על דבר מה, ועצר את האוטובוס כשהגלגל האחורי הימני על המנוחה.", לשון כתב האישום שהגיש עו"ד אור לרנר מהפרקליטות. "רק לאחר שירד מהאוטובוס והבחין בתיק הגב של המנוחה מתחת לגלגל האחורי ימני, חזר הנאשם בנסיעה לאחור ואז ראה את המנוחה".

"כתוצאה מהתאונה, נגרם מותה של הילדה המנוחה", צוין בכתב האישום. "התאונה ומותה של המנוחה נגרמו בשל רשלנותו של הנאשם, אשר נהג באוטובוס ללא זהירות, בקלות ראש וללא תשומת לב למצב הכביש ולמכלול הנסיבות שבכביש, כולל נסיבות הורדת הילדים מן האוטובוס".

ביום התאונה פסלה המשטרה את רישיונו של מעתוק לשלושה חודשים. במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לבית המשפט לשלול את רישיונו עד לתום ההליכים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully