וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: איסור חנינה למחבלים

לאחר שעברה ברוב של 15 שרים שהצביעו בעד מול שישה מתנגדים, תעבור הצעת החוק לאישור סופי בכנסת. בנט תמך: "צעד גדול במאבק בטרור". השר פרי, מנגד: "זה חוק עוקף ומנהיגות"

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: קשת סידי

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעת החוק שתאפשר לשופטים למנוע מראש מתן חנינה לרוצחים, בדגש על רוצחים שפעלו ממניע לאומני. הצעת החוק, אותה יזמה סיעת הבית היהודי, זכתה לתמיכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ועדת השרים לענייני חקיקה כבר אישרה את הצעת החוק בחודש שעבר, אולם זו עלתה לדיון נוסף בממשלה בעקבות ערר שהגיש השר יעקב פרי (יש עתיד). לאחר אישורה הנוסף היום בממשלה, ברוב של 15 קולות מול שישה מתנגדים, היא תעלה להצבעה בכנסת לאישור סופי.

עוד בוואלה! חדשות:
בן אליעזר טען בחקירה: בני נתן לי מאות אלפי שקלים
בן 18 מיצהר חשוד בהשחתת עשרות מכוניות באבו גוש
ברגדאל מספר: "הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט"

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
"מדוע ממשלה תכבול את ידיה?". אסירים פלסטינים ששוחררו במחנה הפליטים שועפט/טלי מאייר

ההצעה מתייחסת למקרי רצח כגון רצח על רקע לאומני, פעילויות טרור או כל מעשה רצח יוצא דופן. שרת המשפטים, ציפי לבני, הביעה את התנגדותה לחוק בדיון שנערך בחודש שעבר, מחשש שהוא יביא למניעת עסקאות שחרור אסירים במסגרת תהליך השלום.

במהלך ישיבת הממשלה, השר נפתלי בנט הגדיר את הצעת החוק "צעד קטן בחקיקה, צעד גדול במאבק בטרור. ישראל תהפוך היום למוסרית קצת יותר, צודקת קצת יותר". השר פרי, מנגד, טען כי החוק "עוקף ומנהיגות", ותהה: "מדוע ממשלה תכבול את ידיה?". בנט הגיב: "גם חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כובל – כי הערך חשוב". ראש הממשלה טען: "זה לא שינוי של 180 מעלות, אך זה שינוי כיוון שאני תומך בו".

מנגד, השר עמיר פרץ קרא להצעת החוק "פופוליסטית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

חברת הכנסת איילת שקד טענה: "רוצחי ילדים, רוצחי משפחות ומחבלים, כולם נמצאים תחת אותה מטריה ואסור להקל במעשיהם או בעונשם. שחרור רוצחים בכמויות סיטוניות בעסקאות מדיניות הוא לעג לרש וזלזול באזרחי מדינת ישראל, כמו כן הקלה בעונשם של רוצחים פליליים".

חבר הכנסת דוד צור, חבר מפלגתה של לבני, הביע את תמיכתו בהצעת החוק. "חשוב להבהיר כי לא מדובר בחוק איסור שחרור מחבלים, אלא בחוק איסור שחרור רוצחים נתעבים בכלל, בין אם הרקע למעשה פלילי ובין אם לאומני. כל רצח הוא נתעב, אך כשיש מקרים יוצאי דופן בחומרתם, יש צורך למנוע מהרוצחים ליהנות מהליך חנינה מנהלי שפוגע בצדק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully