וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט ברוסיה: "כישלונות דוברת משרד החוץ האמריקני"

ההתנצחויות בין מנהיגי רוסיה וארה"ב עוברים לפסים קצת יותר אישיים. הבלוגרים הרוסים פתחו תחביב חדש: לרדת על ג'ן סאקי. סרטוני אנימציה, תמונות מרוטשות - ואפילו מילה חדשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
השדרן הרוסי דימיטרי קיסליוב וג'ן סאקי/מערכת וואלה, צילום מסך

לבלוגרים רוסים יש תחביב חדש: לרדת על דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי. ההתנצחות הרטורית בין בכירים אמריקנים לרוסים סביב העימותים באוקראינה עברה לפסים ויראליים פחות רשמיים מאלו שאנו מורגלים בהם.

הבלוגרים עובדים לאחרונה שעות נוספות כדי להפוך את סאקי חמורת הסבר לדמות מעוררת צחוק, לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", באמצעות סרטוני אנימציה, דיווחי חדשות סאטיריים, סרטונים ותמונות מרוטשות שלועגים לה הצליחו כוכבי רשת אנונימיים להבליט את כל חולשותיו של השלטון האמריקני.

שותפה לקמפיין היא RT, רשת הלוויין שהוקמה על ידי משרד התקשורת של הקרמלין, ששידרה לא מעט סרטונים המתעדים את "הכשלונות המביכים ביותר של ג'ן סאקי".

עוד בוואלה! חדשות:
פוטין מגיב לקלינטון: "עדיף לא להתווכח עם נשים"
פורושנקו הושבע כנשיא אוקראינה: "קרים לנצח שלנו"
מתנתקים מהמערב: רוסיה וסין יקימו סוכנות דירוג משותפת

דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי עם כובע אושנקה שקיבלה משר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. פריז, ינואר 2014. משרד החוץ הרוסי, אתר רשמי
חוסר היכרות? ג'ן סאקי/אתר רשמי, משרד החוץ הרוסי

רוב הסרטונים נלקחים מתוך תדרוכי עיתונאים אותם מעלה הבית הלבן לאינטרנט על בסיס יומי. ב-10 באפריל נשאלה סאקי על איומים מצד רוסיה לנתק את אספקת הגז הטבעי לאוקראינה. באחת מתשובותיה הפכה בטעות את הכיוון בו זורם הגז בצינורות שמחברים בין רוסיה לאירופה: "יש זרמים של גז, של גז טבעי עליי לומר, שמגיעים ממערב אירופה דרך אוקראינה לרוסיה". עוד לפני שהשלימה את המשפט היא התנצלה ותיקנה את עצמה, אך הרוסים עטו עליה כמוצאי שלל רב ומיחזרו אותה שוב ושוב.

לטענתם, הרגע הזה משמש כהוכחה לחוסר ההיכרות המשוועת, לכאורה, של האמריקנים את האזור.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

טעות מביכה מספר אחת

טעות נוספת קרתה פחות מחודש לאחר מכן כאשר סאקי מנתה את התנגדויות משרד החוץ האמריקני למשאל העם שנערך בדונייצק אשר הובל על ידי בדלנים פרו-רוסים. באחת מתשובותיה היא צייינה שמשאל העם כלל דיווחים על "הצבעות קרוסלה". כאשר היא נשאלה על ידי כתב מסוכנות הידיעות אי-פי למה היא מתכוונת, היא נאלצה להודות שאין לה מושג מה זה "הצבעות קרוסלה".

טעות מספר שתיים

ביום ראשון האחרון, שדרן חדשות מפורסם בשם דימיטרי קיסליוב, שנבחר בשנה שעברה על ידי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לעמוד בראשו של ערוץ חדשות רשמי חדש בו יסביר לעולם את מדיניות הקרמלין, הציג את התופעה לעם הרוסי. קיסליוב טען בשידור חי שטעויותיה של סאקי (באנגלית: Psaki), יצרו את המונח Psaking, בו נעשה שימוש כדי לתאר את מקרים בהם אדם כלשהו יוצא בהצהרה דוגמטית על משהו שהוא לא מבין בו, או כשהוא מערבב עובדות ולא מתנצל על כך.

בימים שלאחר אותו שידור, סאקי לא הופיעה בתדרוכים בוושינגטון, וגם את זה ניצלו הבלוגרים הרוסים כדי להפיץ שמועות וטענו שהיא פוטרה. בפועל, הגברת סאקי ליוותה את הבוס שלה, ג'ון קרי, לטיול בצרפת שם פגש את מקבילו הרוסי, שר החוץ סרגיי לברוב, במטרה להפחית את המתח באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully