וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מגיב לקלינטון: "עדיף לא להתווכח עם נשים"

נשיא רוסיה התייחס לדבריה של שרת החוץ האמריקנית לשעבר בריאיון לרשתות הצרפתיות: "היא מעולם לא הייתה מעודנת בדבריה". הוא עוד תקף: "חולשה אינה בהכרח דבר רע עבור נשים"

צילום: רשת TF1, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיב אתמול (רביעי) לדבריה של הילרי קלינטון, אשר השוותה את מעשיה של רוסיה בחצי האי קרים לאלה של אדולף היטלר באירופה של שנות ה-30. "עדיף לא להתווכח עם נשים. היא מעולם לא הייתה מעודנת בדבריה", טען פוטין בריאיון עם רשת הטלוויזיה הצרפתית TF1 ותחנת הרדיו "אירופה 1", לרגל הגעתו לצרפת לקראת יום השנה ה-70 לנחיתת כוחות בעלות הברית בנורנמדי ב-1944.

במהלך הריאיון, התייחס פוטין לכמה נושאים, בראשם המתחים סביב ההתערבות הרוסית באוקראינה. בתחילת חודש מרץ האחרון, קלינטון טענה באירוע פרטי כי פעולותיה של רוסיה, בהן חלוקת דרכונים לאזרחים אוקראינים בחצי האי קרים, "נשמעות מוכרות, זה מה שהיטלר עשה בשנות ה-30".

עוד בוואלה! חדשות:
התגובה לאחדות הפלסטינית: 1,500 יחידות בשטחים
מפתיע? ניצחון מוחץ לאסד בבחירות לנשיאות סוריה
רוסיה: בגלל גודל איבר מינו - נער נשפט ונכלא

הילרי קלינטון בפאנל בנושא העצמה נשית של הבנק העולמי, מאי 2014. רויטרס
קלינטון בפאנל של הבנק העולמי בנושא העצמה נשית, בחודש שעבר בוושינגטון/רויטרס

"כשחוצים גבול מסוים של נימוס, זה מראה על חולשה – לא על חוזק", טען פוטין. הוא הוסיף: "חולשה, עבור אישה, אינה בהכרח דבר רע".

התגובות לא איחרו לבוא. ואלרי טרירוויילר, פרודתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שצפוי לנכוח מחר בטקס לציון יום השנה לפלישה לנורמנדי, מיד הגיבה בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה: "אני שמחה שאיני צריכה ללחוץ את ידו של פוטין". גם אחיה, לאונרד טרירוויילר הגיב: "'חולשה עבור אישה אינה בהכרח דבר רע'. המאה ה-21?".

יומיים לאחר פרסום דבריה, מיהרה קלינטון, שרת החוץ האמריקנית לשעבר ומתמודדת אפשרית בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016, להתנצל. "לא הייתה בכוונתי לערוך כל השוואה", אמרה בכנס באוניברסיטת לוס אנג'לס, "אמנם לא השוויתי, אבל אני ממליצה לנו ללמוד מהטקטיקה שבה השתמשו בעבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראשי מדינות G7 בוועידה בבריסל, יוני 2014. רויטרס
"אני לא הולך להתעלם מהם". ראשי מדינות G7 בוועידה בבריסל, השבוע/רויטרס

בהתייחסו לטקס בנורמנדי, אמר פוטין: "יהיו שם הרבה אורחים, ואני לא הולך להתעלם מהם. אדבר עם כולם". בין האורחים אליהם מתייחס פוטין, יהיו גם בכירים אמריקנים ובראשם הנשיא ברק אובמה, אשר מתח ביקורת קשה על מדיניות החוץ של רוסיה.

"זה ברור שארצות הברית מנהלת מדיניות חוץ אגרסיבית וקשה על מנת להגן על האינטרסים שלה", טען פוטין, "למעשה, אין חיילים רוסיים מחוץ למדינה, ואילו חיילים אמריקניים – יש בכל מקום. ארצות הברית תמיד מתערבת בגורלן של מדינות אחרות, למרות שהן נמצאות אלפי קילומטרים מגבולותיה".

הוא טען כי הביקורת האמריקנית "אירונית", וכשנשאל על ידי המראיינים אם היה רוצה לכונן מחדש את גבולות האיחוד הסובייטי, אמר: "אנחנו רוצים ליישם מדיניות מודרנית על מנת לשפר את היתרון היחסי שלנו, כולל אינטגרציה כלכלית. זה מה שאנחנו עושים במרחב הפוסט-סובייטי עם איחוד המכס, ועכשיו גם עם האיחוד האירו-אסייתי".

פוטין ניצל את ההזדמנות גם על מנת להפריך שוב את האשמות המערב כי רוסיה מעוניינת להביא להסלמה באוקראינה, ואף האשים את ארצות הברית והאיחוד האירופי בהרעת המצב, בכך שהם תומכים ב"הפיכה מזוינת לא חוקית" נגד הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully