וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי צריך לא להצביע בגלל ההליך העקום שנוצר"

7.6.2014 / 17:05

ח"כ איציק שמולי, שתמך בבן אליעזר, אמר לאחר פרישתו כי נעשה לו "סיכול ממוקד". סיעת העבודה תתכנס הערב ותכריע בנושא. מופז: להעביר הבחירות לנשיאות מהח"כים לעם

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

הודעתו הדרמטית של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) על פרישתו מהמרוץ לנשיאות המדינה גררה היום (שבת) גל תגובות נסערות במערכת הפוליטית. ח"כ איציק שמולי, מראשי התומכים בבן אליעזר, הביע ביקורת על הנסיבות בגינן הוא נאלץ להודיע על פרישתו. "עדיין לא החלטתי למי אתן את קולי בבחירות, אבל אולי בכלל צריך לא להצביע בגלל ההליך המכוער והעקום שהיה כאן בחודשים האחרונים", אמר. "דיברתי עמו הבוקר ושמעתי אדם חזק אך כאוב שחש שנעשה לו עוול גדול מאוד, ממש סיכול ממוקד. גם מאמציי לשכנעו לנסות ולהוביל מהלך לדחיית הבחירות עלו בתוהו והוא אמר לי שלנגד עיניו משימה גדולה יותר כרגע: לנקות את שמו הטוב. "אני מקווה", הוסיף, "שהיועץ המשפטי לממשלה ייתן תשובה לגבי התזמון של הבדיקה - ארבעה ימים לפני הבחירות. הרי פואד גר בביתו כבר שנה ויכול היה לבדוק זאת הרבה קודם ולמנוע את המבוכה מכולם".

דבריו החריפים של שמולי מצטרפים לביקורת שהשמיע מוקדם יותר יו"ר קדימה, שאול מופז, שכינה את המרוץ לנשיאות "פיאסקו פוליטי". "אני מאמין שהבחירות לנשיאות צריכות לעבור לעם – זה הנשיא של כולם, זה לא הנשיא של הכנסת וזה לא נכון שייבחר מתוך שיקולים של מאבקי כוחות פוליטיים", אמר מופז. "כואב לי לראות כמה שהעיסוק במוסד הנשיאות הפך ממשהו ערכי ולאומי לקרב פוליטי, אישי ואפילו מכוער".

פרשת פואד - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בן אליעזר פורש מהמרוץ לנשיאות: "עשו ממני שק חבטות"
מופז: "להעביר את הבחירות לנשיאות מהח"כים לעם"
משפחתו של פואד: "העיתוי אינו מקרי, זה סיכול ממוקד"

בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
"מסע הכפשות". בן אליעזר/AP

כמה מבין המועמדים לנשיאות הגיבו היום לפרישתו של בן אליעזר מהמרוץ. חבר הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד), מי שהיה צפוי להיות יריבו העיקרי של בן אליעזר בסיבוב השני בבחירות, אמר: "יש לי צער גדול על פואד, וצער גם על האווירה הקשה האופפת את מערכת הבחירות לנשיאות".

ח"כ מאיר שטרית (התנועה), הגיב הביע צער על הנסיבות בגינן נאלץ לעזוב את המרוץ לתפקיד הנכסף. "פואד ואני אמנם איננו משתייכים לאותן מפלגות, אך במשך שנים ארוכות אנו חולקים עמדות משותפות ודרך משותפת בתחום המדיני ביטחוני ובנושאים הכלכליים והחברתיים", אמר שטרית. "אני מאחל לפואד שיוכיח במהרה את ניקיון כפיו ואת צדקתו. המירוץ הנוכחי לנשיאות, ככלל, הגיע לצערי הרב למקומות שאינם ראויים למוסד חשוב ומרכזי זה בחיי העם והמדינה. אני קורא לכל המתמודדים להתמקד בשלושת הימים שנותרו לנו עד לבחירה בסוגיה היחידה החשובה באמת - והיא מי המועמד המתאים ביותר, בעל ניסיון החיים והרקורד שמכשירים אותו לתפקיד".

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מתמודדת נוספת בבחירות, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, אמרה כי "אני מצטערת עבור בן אליעזר, שיש לו זכויות רבות בתפקידים המשמעותיים בהם כיהן ומקווה בשבילו שיוכיח את חפותו". לדבריה, "לא ככה ייחלנו שיראה המרוץ לנשיאות. מי שייבחר, משימתו הראשונה תהיה לחזק את אמון הציבור במוסד הנשיאות".

נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח היום בן אליעזר, ואמר לו: "אני יודע שאתה עובר ימים קשים ולא פשוטים, ואני מבקש לחזק את רוחך". בן אליעזר הודה לנשיא על דבריו ועל שיחת הטלפון.

סיעת העבודה, שבן אליעזר היה מועמדה הרשמי בבחירות, תתכנס הערב בשעה 22:00 בבית המפלגה שבתל אביב לדון בהתפתחויות האחרונות. יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי "קיבלתי את החלטתו לפרוש מהמרוץ לנשיאות". לדבריו, "אני מכבד אותו ואת החלטתו ומאחל לו שהאמת תצא לאור. סיעת העבודה תתכנס ביממה הקרובה ותכריע בנושא הבחירות לנשיאות".

איציק שמולי נואם במליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב. יוני 2013. טלי מאייר
הליך מכוער. שמולי/טלי מאייר

בן אליעזר פרסם היום לכלי התקשורת את ההודעה על פרישתו, לאחר שאתמול בבוקר נחקר באזהרה במשך כחמש שעות במשרדי יחידה להב 433, בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי, שנחקר אף הוא. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים.

"מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה", כתב היום בן אליעזר במכתב שהפיץ לכלי התקשורת. "ביום שישי, בישורת האחרונה של התמודדות ארוכה, ארבעה ימים לפני ההצבעה בכנסת על תפקיד נשיא המדינה, כאשר בכל הצניעות הייתי המועמד המוביל, זומנתי בהתראה של 20 דקות למשטרה לבדוק את מקורות המימון של דירתי. "השבתי על כל מה שנשאלתי, ואף התחייבתי לשוב ולגבות את דברי במסמכים והוכחות. אני שב ומדגיש את מה שאמרתי גם במשטרה וגם באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה – כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע".

ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
הפנטהאוז של פואד ביפו/ניב אהרונסון

בן אליעזר הבהיר כי למרות הפרישה, הוא יילחם כדי שכל "השאלות החשובות" ייבדקו. "כמה זמן היה המידע בידי רשויות המדינה השונות? מדוע הוחלט להתחיל בחקירה דווקא עכשיו ימים ספורים לפני סוף ההתמודדות, כאשר אני מתגורר בדירתי כבר למעלה משנה? מלבד השאלות המשפטיות, עלינו כחברה דמוקרטית ומתקדמת לנהל דיון מעמיק לגבי התנהלותנו", כתב.

"האם הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכתם של אישי ציבור לשק חבטות? האם ייתכן, כי רשויות החוק ישמשו כלי בידם של בעלי אינטרס וישפיעו על מהלכים דמוקרטים במדינה?". הוא איחל בהצלחה לשאר המועמדים לתפקיד הנשיא, והודה "לחברי ורעי, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, עימו התייעצתי רבות ב-24 השעות האחרונות. הרצוג התגלה בעיני, שוב, כמנהיג, כאיש בעל יושר פנימי ודרך ארץ, שקול וחכם. אני רוצה להודות גם לחברי מסיעת העבודה, לכל חברי הכנסת מסיעות הבית השונות ובראשם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, החברים, השותפים לדרך בתקופות השונות, ולאזרחי ישראל כולם על התמיכה והאהבה הרבה".

בהכנת הכתבה השתתף אמיר תיבון

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully