וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של פואד: "העיתוי אינו מקרי, זה סיכול ממוקד"

7.6.2014 / 13:45

בני משפחתו של המועמד לנשיאות הביעו בו אמון מלא על רקע חקירתו באזהרה - ימים אחדים לפני הבחירות. "הוא עבר דברים קשים יותר בחיים, אנו בוטחים בו", אמרו לוואלה! חדשות

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

בני משפחתו של המועמד לנשיאות, חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר (העבודה), מביעים בו תמיכה מלאה בעקבות חקירתו באזהרה בחשד לעבירות מס וקבלת שוחד. "אנחנו מאמינים בו, אנחנו בוטחים בו, אנחנו אוהבים אותו ומאחלים לו שיעבור את זה בשלום", אמרו היום (שבת) כלתו ובני משפחתו בתגובה ראשונה לפרשה בשיחה עם וואלה! חדשות.

מאיפה יש לפואד מיליונים לפנטהאוז? / אלדד יניב
בן אליעזר על הטור של אלדד יניב: "לא ראוי להתייחסות"
פניית פרסה - לכל הטורים של אלדד יניב בוואלה!

באשר לתזמון של החקירה – ימים ספורים לפני הבחירות – אמרו בני המשפחה: "העיתוי אינו מקרי. כנראה שיש מי שמצא לנכון לעשות את זה דווקא עכשיו". לדבריהם, לא הייתה לכך הכנה מוקדמת. "אנחנו מרגישים את זה מאתמול ולא מהימים האחרונים, לא היינו מודעים לשום דבר, זה נפל עלינו אתמול. האדם הסביר יבין שאנחנו לא מרגישים כל כך טוב וזה לא עניין נעים, אבל אנחנו בוטחים בו, אנחנו מאמינים בו. אנחנו חזקים ומה שיהיה יהיה, אנחנו נעמוד בכל דבר. הוא בן אדם חזק, הוא עבר בחיים דברים הרבה יותר קשים, הוא החזיק מעמד והוא יחזיק מעמד".

בנימין בן אליעזר במעמד הגשת טפסי המועמדות לנשיאות ליו"ר הכנסת, מאי 2014. נועם מושקוביץ
"הוא ישרוד גם את זה". בנימין בן אליעזר/נועם מושקוביץ

הם סירבו להאמין שהחקירה חסמה את האפשרות שבן אליעזר ייבחר לנשיא. "אולי המרוץ תם ואולי לא. גם אם המרוץ תם, הוא ישרוד גם את זה, והוא חזק. יש לו משפחה שזה חשוב יותר מהכול, כל מה שמסביב לא משנה בכלל", אמרו. הם התייחסו לעובדה שמדובר בחקירה שנייה מסוגה, אחרי חקירתו של השר סילבן שלום בטרם הספיק להודיע על מועמדותו. "זה ממש סיכול ממוקד", אמרו. "אי אפשר לדבר על המקרה של פואד אבל כשמסתכלים על המקרה של סילבן, איך שאישה קמה מתרדמת אחרי 15 שנה, ועדיין לא נמצא דבר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ביתו של בנימין (פואד) בן אליעזר ביפו, 7 במאי 2014. ניב אהרונסון
פואד חשוד שקיבל מימון לא חוקי של ביתו. הבית ביפו, היום/ניב אהרונסון

לסיכום, הם הביעו ביטחון בכך שסיכוייו של בן אליעזר להיבחר לתפקיד הנחשק נותרו גבוהים. "בסוף מדובר ב-120 חברי כנסת שמצביעים מאחורי פרגוד. כמה שאנשים יצהירו ויגידו, מאחורי הפרגוד הם לא מחויבים לאף הבטחה, זה פוליטיקה, הכול פוליטיקה ולא מעבר. אם פרס הפסיד לקצב אז הכול פוליטיקה".

"לפואד עומדת חזקת החפות"

בן אליעזר נחקר באזהרה אתמול בבוקר במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. החשדות הללו בנוגע למימון לא חוקי לכאורה של ביתו פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בין היתר נבדקות גם תרומות שקיבל. כמו כן נבדק החשד שהוא קיבל שוחד. זאת, לאור העובדה כי בן אליעזר כיהן בתפקידים ציבוריים שונים במשך עשרות שנים, לרבות יושב ראש מפלגת העבודה, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה וכן קצין בכיר בדרגת תת-אלוף.

גם המועמדים לנשיאות הגיבו הבוקר לחקירה. איציק הביעה תקווה שעד יום שלישי, יום הבחירות, "ניתן יהיה להגיע לוודאות גבוהה ככל שניתן בנושא". היא הוסיפה שלבן אליעזר עומדת "חזקת החפות שיש לכבדה. מוטל עלינו, המתמודדים, לחזק את אמון הציבור במוסד הנשיאות גם בימים שנותרו למרוץ". גם דורנר, שהשתתפה באירוע שבתרבות בנס ציונה, הזכירה את חזקת החפות והביעה תקווה "שהאמת תתברר במהרה".

המועמד ח"כ מאיר שטרית (התנועה) קרא לרשויות אכיפת החוק "לסיים במהירות את החקירה על מנת שעמיתנו, פואד בן אליעזר, יוכל להמשיך בהתמודדות ללא רבב". לדבריו, "כשר משפטים לשעבר אני יודע כי יש ביכולתן של המשטרה והפרקליטות לפעול ביעילות ובמהירות על מנת לאפשר קיום הליך בחירה הוגן. אני קורא שוב לכל המועמדים להתרכז בסוגיה היחידה החשובה באמת - מי המועמד המתאים ביותר, בעל ניסיון החיים והרקורד שמכשירים אותו לתפקיד - ומשוכנע כי ביום שלישי הקרוב אקבל את אמון חבריי במשכן הכנסת".

שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, כינה את החקירה "סיכול ממוקד" ואמר כי יש לבדוק את התנהלותם של היועץ המשפטי לממשלה ולבחון "אם החקירה בכלל הייתה מוצדקת ואם העיתוי שנבחר לה היה העיתוי הנכון". באירוע שבתרבות בכפר סבא, הזכיר פרידמן גם את החקירה נגד השר שלום. "יש תמרוץ יתר לחקירות ללא בלם נגדי", אמר. "הדברים האלה של משהו שקורה ברגע האחרון, רודפים אותנו מזה תקופה ארוכה. צריך גורם שירסן את הדחף לחקור ברגע האחרון".

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) הביע תמיכה בחקירה. "אם יש סימני שאלה ויש עדות - אז ליועץ המשפטי אין דרך אחרת, הוא חייב להורות על חקירה", אמר באירוע שבתרבות בכפר סבא. "אחת השאלות היא למה זה קורה כמה ימים לפני הבחירות. יכול להיות שהתגלו תוך כדי חקירה בנמל אשדוד ראיות חדשות שחייבו לעשות את המהלך הזה. כל מי שרוצה להיות בתפקיד בכיר צריך לפשפש היטב במעשיו ולהחליט אם הוא מתייצב לפני הציבור נקי לחלוטין".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully