וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: השרים אישרו הענקת אזרחות לצאצאי המגורשים

7.6.2014 / 0:27

הצעת החוק עברה את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה וצפויה לעבור גם את אישור הפרלמנט בשבועות הקרובים. האפשרות להגיש בקשה לאזרחות תהיה תקפה לשנתיים לאחר מועד אישור החוק

דגל ספרד. AP
תמיכה גורפת בממשלת ספרד לאישור הצעת החוק/AP

ועדת השרים לענייני חקיקה של ממשלת ספרד אישרה היום (שישי) את הצעת החוק הממשלתית להענקת אזרחות ספרדית לצאצאי גירוש יהודי ספרד. אישור הצעה זו תאפשר לממשלת ספרד להעלות אותה בשבועות הקרובים להצבעה בפרלמנט הספרדי - השלב האחרון בדרך לאישורו וכניסתו לתוקף. טרם נקבע מועד לדיון בפרלמנט אודות הצעת החוק. ההערכות בספרד הן כי הפרלמנט הספרדי יאשר את הצעת החוק, שזוכה לתמיכת הממשלה, ללא קשיים.

על פי דיווחים בעיתונות הספרדית, הנוסח הסופי של הצעת החוק, כפי שאושר היום, קובע כי צאצאי הגירוש לא יידרשו לוותר על אזרחותם כדי לקבל אזרחות ספרדית. כמו כן נקבע כי האפשרות להגיש בקשה לאזרחות תהיה תקפה במשך שנתיים לאחר מועד אישורו של החוק על ידי הפרלמנט הספרדי, אך הממשלה תוכל במידת הצורך להאריך את תקופת ההרשמה משנתיים לשלוש שנים.

עוד בוואלה! חדשות:
בכיר בארה"ב: "הנזק של סנודן קטן משחששנו"
פוטין נפגש עם נשיא אוקראינה: "דנו בסיום שפיכות הדמים"
יצא לראות זריחה? "ברגדאל נטש עוד לפני החטיפה"

בחודש שעבר הסביר שגריר ספרד בישראל, פרננדו קרדררה-סולר, מה יהיו התנאים הבסיסיים לקבלת האזרחות. בראיון לוואלה! חדשות אמר השגריר כי מגישי בקשות יצטרכו להוכיח באמצעות מסמכים רלוונטיים שהם אכן נצר ליהדות ספרד, ובנוסף להראות שיש להם "קשר מיוחד" לספרד או לתרבות הספרדית. הוא הוסיף כי "הצעת חוק זו נולדה מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של המורשת היהודית עבור ספרד. ליהדות ספרד הייתה תרומה משמעותית למדינה בימי הביניים, והתרומה הזו משפיעה על דמותה של ספרד גם כיום".

השגריר הוסיף כי אישור הבקשות לאזרחות ייעשה ללא כל התייחסות לשיקולים כלכליים. "כאשר אדם ייגש לבקש אזרחות ספרדית, ייבחנו המסמכים שמעידים על הקשר שלו לספרד, לא המסמכים שמעידים על מצב חשבון הבנק שלו", אמר. שר המשפטים הספרדי ציין לפני כשלושה חודשים כי ממשלת ספרד "לא תנסה להקשות" על קבלת האזרחות, והוסיף כי ספרד מעוניינת "לפתוח את הדלת" לצאצאי היהודים.

(עדכון ראשון: 22:45)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully