וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברגדאל התאסלם בשבי והכריז על עצמו לוחם ג'יהאד"

רשת "פוקס" חשפה מסמכים שחיברו אנשי מודיעין לשעבר, שלפיהם החייל שהוחזק במשך חמש שנים על ידי טליבאן, התיידד עם שוביו, התאמן בירי ואף הורשה לשאת נשק

עריכה: קשת סידי

(צפו בתיעוד הדרמטי משחרורו של ברגדאל)

הפרשה ממשיכה להסתעף: סמל בו ברגדאל, ששוחרר בסוף השבוע משבי טליבאן באפגניסטן לאחר חמש שנים, התאסלם במהלך התקופה, התיידד עם חוטפיו והכריז על עצמו כ"לוחם ג'יהאד" – כך דיווחה אתמול (חמישי) רשת "פוקס" האמריקנית, הידועה כבעלת עמדות רפובליקניות המתנגדות לעסקה, שבה הוחלפו בכירים בטליבאן תמורת חירותו של ברגדאל.

הדיווח, שמתבסס על מסמכים מסווגים שחוברו על סמך עדויותיהם של עדי ראייה, מתאר את יחסיו של ברגדאל עם אנשי רשת חקאני, המקושרת לארגון טליבאן, ככאלו שעברו שינויים עם הזמן – מתקופת עוינות בין הצדדים, שבה התייחסו אליו כאל בן ערובה, לתקופה שבה "הפך כמעט ללוחם מהשורה".

לקריאה נוספת על עסקת שחרורו של ברגדאל
יצא לראות זריחה? "ברגדאל נטש עוד לפני החטיפה"
"חייו של ברגדאל היו בסכנה בלי חילופי השבויים"
רמטכ"ל צבא ארה"ב: "לא נתעלם מהאפשרות שברגדאל ערק"

המסמכים חושפים כי בשלב מסוים נמלט ברגדאל מהשבי למשך חמישה ימים, וכשנתפס בשנית, הוא נכלא בכלוב מתכת. אולם, לאחר שאנשי הטליבאן הצליחו להניח את ידם עליו פעם נוספת, הוא החל להתחבר אליהם – הם שיחקו יחד בכדורגל, התאמנו בירי והם אף התירו לו לשאת רובה קלשניקוב לעתים.

הדוחות, שבהם מפורטים שמותיהם של מפקדי הטליבאן שהיו אחראים על ברגדאל ומיקום המדויק באפגניסטן, חוברו על ידי קבוצת צללים של קציני מודיעין אמריקנים לשעבר, שחתמו על הסכמים פרטיים עם משרד ההגנה של ארצות הברית במטרה לספק לו מידע פעילויות טרור. מחברי הדוח טוענים שמגעים לשחרורו של ברגדאל החלו כשלושה חודשים לאחר חטיפתו בתיווכה של פקיסטן, אך לאחר קריסת הועבר ברגדאל למקום שמור יותר מחשש לפעולה צבאית שתביא ליציאתו לחופשי.

ברגדאל, בן 28 ממדינת איידהו, היה החייל האמריקני האחרון שהיה בשבי טליבאן. בתמורה לשחרורו של ברגדאל שחררה ארה"ב חמישה אנשי טליבאן שהוחזקו במחנה המעצר גואנטנמו בקובה. הם הועברו לידי קטאר, שתיווכה בין הצדדים בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully