וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "לא נתעלם מהאפשרות שברגדאל ערק"

גנרל מרטין דמפסי התייחס לטענות שלפיהן החייל האמריקני ששוחרר משבי הטליבאן לא נחטף. הוא הבהיר כי עד שלא יוכח אחרת, ברגדאל חף מפשע. אובמה: "מחויבים לשחרר את חיילינו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, התייחס היום (שלישי) לאפשרות שסמל בו ברגדאל, החייל האמריקני ששוחרר משבי הטליבאן לאחר חמש שנים, ערק ולא נחטף. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק הרשמי של דמפסי, נכתב כי צבא ארה"ב לא יתעלם מהתנהגות פסולה כלשהי של החייל המשוחרר, אולם הבהיר כי הוא נחשב חף מפשע עד שיוכח אחרת.

"השאלות בנוגע להתנהגותו של ברגדאל נפרדות לחלוטין ממאמצינו להשיב כל חייל אמריקני משבי האויב", כתב דמפסי. העסקה לשחרור החייל בוצעה במעורבותה של ממשלת קטאר, שלידיה הועברו אסירי טליבאן לאחר שחרורם.

לקריאה נוספת על שחרור החייל
הסיפור האפל של שבוי המלחמה האחרון באפגניסטן
"האמריקאים תמיד קינאו על מה שעשינו למען גלעד"
זעם בארה"ב: "אובמה שחרר מחבלים עם דם על הידיים"

יו"ר המטות המשולבים גנרל מרטין דמפסי בוועידה ביטחונית בסינגפור, מאי 2014. רויטרס
גנרל מרטין דמפסי בסינגפור, היום/רויטרס

דמפסי אמר: "זו הייתה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה והכי טובה לשחררו. בנוגע לנסיבות שבהן נשבה, נלמד את העובדות ברגע שהוא יוכל לספק אותן". בכך, התייחס ככל הנראה למצבו הנפשי הקשה של ברגדאל, שבגינו חקירתו מתעכבת. "בינתיים, נמשיך לדאוג לו ולמשפחתו", הוסיף דמפסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בו ברגדאל, חייל אמריקני שנחטף על ידי טליבאן באפגניסטן ושוחרר אחרי חמש שנים, ב-31 במאי 2014. AP
לא נחטף? בו ברגדאל/AP

גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס לאפשרות שברגדאל ערק ואמר כי ארצו מחויבת לשחרר את אסיריה, בלי קשר לנסיבות לכידתם. במסיבת עיתונאים שכינס עם הגעתו לביקור בפולין, הודה אובמה כי אסירי טליבאן ששוחררו מכלא גואנטנמו האמריקני בקובה במסגרת העסקה אכן צפויים להוות סיכון ביטחוני לארה"ב. עם זאת, העריך אובמה כי במקרה הצורך, ניתן יהיה לפעול נגדם.

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בוורשה, יוני 2014. רויטרס
ברק אובמה במסיבת עיתונאים בפולין, היום/רויטרס

אובמה הוסיף כי ברגדאל, המאושפז במרכז הרפואי האזורי לנדסטוהל של הצבא האמריקני בגרמניה, טרם נפגש עם בני משפחתו, והדגיש כי הוא אינו תוחקר. ממשרד ההגנה נמסר כי מצבו יציב והוא עובר בדיקות רפואיות.

בו ברגדאל נשבה בנסיבות לא ידועות ב-30 ביוני 2009 במזרח אפגניסטן, כחודשיים לאחר הצבתו במדינה. גורמים רשמיים מסרו כי להערכתם, החייל נלכד בידי כוחות טליבאן לאחר שערק מיחידתו, תוך הפרה של התקנות הצבא האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully