וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: דורשים להיפגש עם דייגים שערקו לדרום

שלושה דייגים נמצאו עם סירתם לחופה של קוריאה הדרומית. אחד ביקש לשוב, אולם השניים הנוספים הביעו רצון להישאר במדינה. בפיונגיאנג הגדירו זאת "חטיפה, שתגרור פעולה נחושה"

דייג קוריאני מוחזר לקוריאה הצפונית, יוני 2014. רויטרס
אחד הדייגים מוחזר לקוריאה הצפונית, השבוע/רויטרס

שלושה דייגים אזרחי קוריאה הצפונית נמצאו ביום שבת האחרון עם סירתם מול חופה המזרחי של קוריאה הדרומית. מהמשרד לענייני איחוד עם הצפון נמסר כי שניים מהם ביקשו להישאר במדינה, ואילו השלישי הביע רצון לשוב לקוריאה הצפונית. הדייג שהחליט לחזור נשלח דרך מעבר הגבול בכפר פאנמונג'ון, הנמצא במרכזו של האזור המפורז.

הרשויות בפיונגיאנג העבירו שלשום (שלישי) פקס למקביליהם בדרום, בו דרישה "להיפגש" עם שני הדייגים שערקו – כך דווח ברשת CNN. אם בקשתם לפגישה פנים אל פנים עם הדייגים תידחה, זו תיחשב "חטיפה, שתגרור פעולה נחושה", כך כתבו.

עוד בוואלה! חדשות:
חברי קונגרס לצד ישראל: מתנגדים להכרה באחדות הפלסטינית
פוטין מגיב לקלינטון: "עדיף לא להתווכח עם נשים"
וינטאג' מקורי: נמצאו המכנסיים העתיקים בעולם

דייג קוריאני מוחזר לקוריאה הצפונית, יוני 2014. רויטרס
מה יעלה בגורלו לאחר החזרה לקוריאה הצפונית?/רויטרס

בכירים בקוריאה הדרומית דחו את הבקשה, וטענו כי "אין זה מתאים, מאחר והשניים ביקשו לערוק לדרום". הם צפויים לעבור חקירה על ידי הרשויות, לפני שיוכלו להתחיל את חייהם החדשים, הרחק משלטונו של קים ג'ונג און.

צפון קוריאנים המגיעים לדרום עוברים תכנית לימודים של חצי שנה, במסגרתה לומדים העריקים כיצד לחיות בקוריאה הדרומית, ולהתמודד עם התרבות והחברה. לאחר השלמת התכנית במרכז התמיכה האנאוון, הם מקבלים מענק "יישוב מחדש" על סך כ-24 אלף דולרים.

בשנת 2013, יותר מ-1,500 צפון קוריאנים ערקו לדרום, ואלה מצטרפים לכ-25 אלף אזרחים שערקו מאז חלוקת חצי האי לצפון הקומוניסטי ולדרום הדמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully