וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינטאג' מקורי: נמצאו המכנסיים העתיקים בעולם

ארכיאולוגים איתרו בחפירות בבית עלמין עתיק בסין זוג מכנסיים בני 3,000 שנה, שהיו שייכים לרוכבי סוסים. המומחים מבהירים: "גם אז, העניין המרכזי בבגדים היה המראה שלהם"

ארכיאולוגים מצאו במהלך חפירות במערב סין זוג מכנסיים בני 3,000 שנים – ככל הנראה העתיקים ביותר שנמצאו אי פעם. המכנסיים אותרו בבית קברות עתיק במחוז שינג'יאנג, ועל פי ההערכות הם שייכים לשני גברים מבוגרים בני כ-40, שהיו לוחמים שנהגו לרכוב על סוסים בעת העתיקה. המכנסיים נמצאו עליהם בשניים מבין 500 הקברים בבית העלמין של בני שבט הגושי שנחפרו עד עתה.

לדברי מייקי וגנר מהמכון הארכיאולוגי בברלין, שחוקרת את המכנסיים העתיקים יחד עם עמיתיה במכון, המכנסיים יוצרו במיוחד עבור רוכבי הסוסים, על מנת שיוכלו לרכוב בנחת במשך שעות רבות של היממה מבלי שיחוו חיכוכים בעור.

בחפירות במערה בסין נמצאו זוג המכנסיים העתיקים בעולם. מכון ארכיאולוגי/ מ. וגנר,
חשיבות אופנתית, לא רק ארכיאולוגית. המכנסיים שנמצאו במערה בסין/מכון ארכיאולוגי/ מ. וגנר

התגלית המדעית, כך מסתבר, אינה מעניינת רק ארכיאולוגים כי אם גם חוקרי אמנות. לשיטתם, לא מדובר רק בתגלית בעלת חשיבות ארכיאולוגית, כי אם גם בממצא בעל חשיבות לא מעטה מבחינה אופנתית ועיצובית. "ההפתעה במכנסיים הללו היא העובדה כי הם ארוגים בצורה של שתי וערב, דבר שמאפשר לאדם הלובש אותם להיות מסוגל לנוע בחופשיות מבלי לחשוש מחיכוך", אמרה אבי לילטון, פרופסורית לאמנות ועיצוב באוניברסיטת מונקלייר שבארצות הברית.

"אנו נוטים להפחית מחשיבות המאמץ שבני אדם השקיעו בעבר הרחוק, גם לפני כמה אלפי שנים, בייצור בגדים מפני שלעיתים רחוקות הם נשמרו כראוי", הודתה וגנר. "גם אז, כמו היום", הוסיפה, "העניין המרכזי בבגדים היה המראה שלהם".

עוד סיפורים שאסור לפספס:
רוסיה: בגלל גודל איבר מינו - נער נשפט ונכלא
"יש טייס במטוס?": סיפורו של הנוסע שהציל מטוס שלם
פינלנד: 5 תינוקות מתים במרתף - אמם חשודה ברצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully