וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוזרים המשפטיים הפגינו: "בועטים אותנו החוצה"

3.6.2014 / 9:51

במסגרת מחאת העוזרים המשפטיים על הכוונה להגביל את תקופת העסקתם, הפגיו אתמול עשרות מול בית המשפט העליון. "המערכת שמקדמת הליכים של בוררות לא מוכנה ללכת להידברות אתנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העוזרים המשפטיים מפגינים מול בית המשפט העליון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות עוזרים משפטיים השתתפו אתמול (שני) בעצרת מול בית המשפט העליון בירושלים במחאה על כוונת הנהלת בתי המשפט לקצוב את משך עבודתם ואת סירובה להיכנס עמם להליך גישור. הסכסוך בין העוזרים המשפטיים לבין הנהלת בתי המשפט נמשך זה זמן מה, ובסוף השבוע שעבר התקיים בבית הדין לעבודה בתל אביב דיון בנוכחות נציגויות העובדים והנהלת בתי המשפט, שבמסגרתו הוצע לצדדים לנהל משא ומתן או הליך גישור. עם זאת, במכתב שכתב מנהל בתי המשפט לנשיאי בתי המשפט הוא כתב: "העיקרון של קציבת התקופה עומד ביסודה של תפיסת המערכת ועל כן אין מקום, לשיטתנו, לנהל בעניין זה משא ומתן או גישור".

עוד בוואלה! חדשות:
מחבל נורה למוות בצומת תפוח; לוחם מג"ב נפצע קל
סגן נשיא "אינטל" נפל אל מותו בתאונת טיפוס
הסבתא החשודה בחטיפת נכדיה אותרה עמם בטבריה

"לא נעים לנו לעמוד כאן", אמרה עו"ד שרית טוביס, העוזרת המשפטית של השופט יוסף ריבלין מבית משפט השלום בירושלים, העומדת בראש המאבק. "איננו מורגלים בצעדי מחאה, בוודאי לא מול בית המשפט העליון שכולנו גדלנו על היותו היכל הצדק. אנו חלק מהמערכת הזו, אך המערכת הזו בועטת אותנו החוצה ומונעת מאתנו זכויות יסוד של עובדים".

"חוששים משיפוט סמוי"

עו"ד טוביס הסבירה כי לב המאבק הוא נושא קציבת השנים, כלומר קביעה קטגורית שלפיה יש לפטר כל עוזר משפטי בתום ארבע שנות העסקה. "מהי אותה אמת נצחית שאתם דוגלים בה?" שאלה טוביס וציטטה את דברי הבכירים: "המערכת רוצה עוזרים משפטיים צעירים בראשית דרכם, שיטעמו מן המערכת ושתהיו להם שאיפות גדולות. המערכת אינה רוצה שיישארו אלו הרואים בתפקיד העוזר המשפטי קריירה ומקצוע. לא יעלה על הדעת שהעוזר המשפטי יהיה מבוגר וותיק מהשופט. מי ינהל את מי? אחרי כמה שנים העוזר המשפטי עלול להיות השופט בפועל – חששות משיפוט סמוי".

"האם זו טובת המערכת?", שאלה טוביס. "להחליף עובד מקצועי שהשופטים מרוצים ממנו רק בשל הזמן שחלף? מדוע לא לתת לשופטים שאתם סומכים עליהם שיחרצו גורלות ויקבעו דין צדק להחליט בעצמם אם מי הם רוצים לעבוד ועם מי לא?". עוזר משפטי נוסף המשתתף במחאה הוסיף: "אותה מערכת שמקדמת בכל מקום הליכים של בוררות לא מוכנה ללכת להידברות אתנו. זו מערכת שחושבת שהיא מעל החוק של עצמה".

בכנס לשכת עורכי הדין שנערך בשבוע שעבר התייחס נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס לנושא, ואמר כי אין בכוונתו להתפשר על הצורך בהגבלת הכהונה של העוזרים המשפטיים. "ב-2005 חתמו עוזרים משפטיים על חוזים שבהם נכתב במפורש שכהונתם מוגבלת לארבע שנים. מעת לעת, ובמיוחד כל עוד נוהל עמם המשא ומתן, הארכנו את חוזי ההעסקה שלהם", הסביר גרוניס. "אנו מוכנים לקבוע שתקופת הכהונה של העוזרים המשפטיים תהא ארוכה יותר מארבע שנים. עם זאת, תקופת כהונה בלתי מוגבלת מנוגדת למטרות שעמדו ביסוד ההעסקה של העוזרים המשפטיים, ועל כן אני מתנגד לה נחרצות".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully