וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של חסן הוארך: "רצו להוציא אותי מהמשחק"

מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד החשוד בשחיתות הוארך עד יום שישי. חסן מצדו טען כי מנסים להתנכל לו אישית: "אין דרך להוציא אותי מהתמונה, צריך להרוג או להפליל אותי"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית משפט השלום בכפר סבא האריך עד יום שישי את מעצרו יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן החשוד בפרשת שחיתות שנחשפה בנמל. אם לא יהיו שינויים, אחרי מועד זה יישלח חסן למעצר בית עד ה-22 ביוני. במקביל, קיבל חסן צו הרחקה מהנמל ל-90 יום. יחד איתו הובאו שני חשודים נוספים, בהם מנכ"ל "דנה", החברה שדרכה קודמו לכאורה האינטרסים האישיים של חסן בנמל.

"אני מנהל מאבק על העבודה המאורגנת", אמר חסן לשופט וטען בהמשך כי מדובר בהתנכלות כלפיו. "ידעתי שינסו להפליל אותי. נמצאים כאן חברים שלי מוועד העובדים, שעוד לפני שנולדה הפרשה והקרקס הזה, ידעתי לפי תוכן הדיונים שפתאום רוצים להוציא אותי מהמשחק", אמר. "אין דרך אחרת להוציא אותי מהמשחק, (צריך) או להרוג אותי או לנסות להפליל אותי".

עוד בפרשה
אשכנזי: "אמרו לנו שרק דרך מקורבי חסן נקבל שירות מהנמל"
עובדי נמל אשדוד "מאוחדים מתמיד": "תפרו לחסן תיק"
השחיתות בנמל אשדוד: "חסן ומקורביו גרפו 17 מיליון שקל"

השופט התייחס לדבריו של חסן לפיהם מדובר בחקירה ממניעים אישיים, ודחה אותם. "שמעתי את טענותיו כי מתנכלים לו - כדי לסכל את פעילותו כיו"ר הוועד. החלטתי בעניין ההרחקה תשפיע על פעולתו של החשוד במסגרת תפקידו, ואולם לא ראיתי כיצד ניתן לאפשר את המשך שהייתו של החשוד במקום בו התבצעו מרבית העבירות ובסביבת כל אותם אנשים הקשורים על פי החשד לאותן עבירות".

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
אלון חסן מורד מהניידת בדרכו לדיון בהארכת מעצרו, הבוקר/דרור עינב

שלא כמו אתמול, אז הובא יו"ר הוועד לחקירה ביחידת להב 433 כשהוא אזוק בידיו וברגליו – דבר שגרר ביקורת נגד המשטרה והשב"ס, היום הגיע חסן לדיון מלווה בסוהרי יחידת נחשון. אחרי שהורד מהזינזאנה, הוסרו האזיקים מידיו ומרגליו והוא נלקח ישירות לתא המעצר עד הדיון.

"מה שעשו לו זו השפלה בציבור. במתקן משטרתי לא חייבים לגרור אותו בידיים וברגליים", אמר אחד מעובדי הנמל שהגיע לתמוך בחסן בבית המשפט אחרי התמונות המביכות שפורסמו אמש. בין היתר הגיע לתמוך גם סגנו של חסן, יו"ר ועד עובדי הנמל המחליף, אבינעם שושן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מכרז סוורים הוקפא בשל "ניגוד עניינים"

במשטרה ביקשו להאריך את מעצרם של ארבעת החשודים, ואמרו כי בידם הצטברו ראיות נוספות הקושרות את החשודים לחשדות שיוחסו להם. ההחלטה לבקש את הארכת המעצר התקבלה בתום דיונים שקיימו אתמול חוקרי להב 433 עם אנשי הפרקליטות.

בתוך כך החליט היום מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, לעצור את המכרז לגיוס סוורים (טועני ופורקי המטענים), אחרי שהתגלה כי למעומדים שניגשו למכרז האחרון יש קשר משפחתי לשני נציגי ועד העובדים, שישבו בוועדת הקליטה. האחרונים לא דיווחו על ניגוד העניינים בו הם מצויים.

בהמשך שלח בלומנטל מכתב ליו"ר ההסתדרות הנבחר, אבי ניסנקורן, בו הבהיר כי חרף המשבר הנוכחי, יש צורך בגיוס עובדים זמני לחברה כדי להמשיך בפעילות השגרתית. בלומנטל ציין כי הליכי גיוס כוח האדם אינם מהווים פגיעה בעבודה המאורגנת בנמל ובזכויות העובדים.

בתגובה לכך אמרו בוועד עובדי נמל אשדוד כי המנכ"ל מנסה אף הוא להצטרף אל "הרוקדים על הדם" ומנצל "אווירה ציבורית טעונה ועוינת נגד עובדי הנמל, על מנת לבצע מחטף ולפגוע בעבודה המאורגנת". בלומנטל מצדו לא נרתע מהדברים ובהודעה מטעמו נמסר כי הוא "נחוש לפעול על מנת לתקן את מערכת יחסי העבודה בחברה".

עדכון ראשון: 11:39

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully