וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו לנו שרק דרך מקורבי חסן נקבל שירות מהנמל"

29.5.2014 / 12:46

בעדותו טען גבי אשכנזי, שכיהן כיו"ר דירקטוריון "שמן", כי נכפה עליו לשלם לחברה שבניהול קרוביו של יו"ר ועד עובדי הנמל כדי לשכור רציף. "הסבירו לי שככה עובד נמל אשדוד"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אתר "ישראל היום", עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יומיים לאחר חשיפת פרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד, בה נעצרו 15 בכירים בנמל ובהם יו"ר ועד העובדים אלון חסן, התייחס לטענות בעדותו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שכיהן כיו"ר דירקטוריון חברת הקידוחים "שמן". על פי החשד, החברה, שבשליטתם של איש העסקים ג'קי בן זקן והמיליארדר אברהם נניקשווילי, שכרה את שירותיה של חברת "דנה לוגיסטיקה", המנוהלת על ידי קרוביו של חסן, כדי שזו תקדם את עניינה בנמל תמורת מיליוני שקלים. אולם, בחברת "שמן" טוענים כי לא היתה להם ברירה. אשכנזי מסר עדות במשטרה וסיפר בסיומה שהנהלת הנמל היא הנושאת באחריות למצב. לטענת אשכנזי, מנהל הנמל הדגיש בפניו שזוהי התנהלות העבודה המקובלת במקום.

אשכנזי מסר בעדותו כי "מנהל הנמל יהושע סגיס אמר לי: 'אתה לא יכול לקבל ממני שירות באופן ישיר, זה לא על פי הנהלים וכך לא עובדים בנמל אשדוד'". לדבריו, הוא ומנכ"ל החברה, יוסי לוי, הציפו את הנושא בפני מבקר הנמל כבר לפני ארבעה חודשים. "כבר אז, כשנשאלנו איך הגענו לעבוד עם חברת 'דנה', אמרנו למבקר כי מנהל הנמל בעצמו אמר לנו כי לא ניתן לקבל שירותים דרכו, אלא רק דרך חברות השירותים", הוסיף.

"שחיתות בנמל אשדוד" - כותרות אחרונות:
"מנהיג שמושך אש": כל השערוריות של אלון חסן
הותר לפרסום: בין העצורים בנמל אשדוד - אלון חסן
"העבירות בנמל - שחיתות ברמה הגבוהה ביותר"

הותר לפרסום: אלון חסן נעצר בפרשת השחיתות בנמל אשדוד. שי מכלוף
על פי החשד, חברת דנה שבשליטת מקורביו הרוויחה מיליונים על עסקת תיווך מיותרת. אלון חסן/שי מכלוף

"סגיס אמר לי: 'אם לא תעבוד עם 'דנה' – לא תוכלו לעבוד בנמל'", הוסיף מקורב לאשכנזי. המקורבים טוענים כי הרמטכ"ל לשעבר נפל קורבן להתנהלות הלא תקינה. "חסן גזר קופון מבלי שאשכנזי קיבל שקל מהעסקה או שהיה מעורב. חברת 'דנה', שאנו מבינים שהיא קשורה לחסן, שכרה את הרציף מנמל אשדוד תמורת כשלושה-ארבעה מיליון שקלים, ובמקביל השכירה את הרציף לשמן תמורת 12 מיליון שקלים. כך יוצא שבפועל רימו את אשכנזי וגזרו על חברת שמן קופון של מיליוני שקלים", אמר אחד ממקורביו של הרמטכ"ל לשעבר.

גורם נוסף המקורב לדירקטוריון 'שמן' הוסיף: "למעשה, ההרגשה של החברה היא שהיא קיבלה שירות מצוין מ'דנה'. עם זאת, חויבנו לעבוד עמה, למרות שעשו עלינו סיבוב. לא אנחנו פנינו ל'דנה', אלא הנהלת הנמל היא זו שאילצה אותנו לפעול כך".

עוד נבדק החשד כי בפרשה מעורבים גם עסקיו הנוספים של בן זקן. בחקירתו, נשאל איש העסקים על ההתקשרות בין חברת "דנה" וקבוצת הכדורגל שבבעלותו, מ.ס אשדוד. לדבריו, החברה אמצה את הקבוצה, כמו גם את קבוצת כדורסל הנשים, כחלק מפעילותה למען הציבור והקהל באשדוד, בקרבו היא פועלת. "יש לחברה אינטרסים כלכליים בעיר", אמר. גורם המעורה בפרטים הוסיף כי בן זקן הציג בפני החוקרים את חוזה ההתקשרות של 'דנה' וקבוצת מ.ס אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully