וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל תאילנד: בחירות חדשות – רק בעוד יותר משנה

מנהיג החונטה הצבאית אמר בנאום ראשון מאז ההפיכה כי יש לקיים פיוס פוליטי ולבצע רפורמות בטרם ניתן יהיה להשיב את הדמוקרטיה. הוא אף הזהיר משימוש בכוח אם יימשכו ההפגנות

חיילים מצבא תאילנד מאבטחים בסיס צבאי בבנגקוק, 23 במאי 2014. AP
חיילים מצבא תאילנד מאבטחים בסיס בבנגקוק/AP

רמטכ"ל צבא תאילנד, הגנרל פריות צ'אן אוצ'ה, אמר אתמול (שישי) כי בחירות חדשות במדינה לא יתקיימו במהלך השנה הקרובה, כדי לקיים פיוס פוליטי ולבצע רפורמות. בנאומו הראשון מאז שתפס את השלטון קרא מנהיג ההפיכה הצבאית לכל הצדדים הפוליטיים לשתף פעולה ולהפסיק את המחאות, והזהיר מהתנגדות לצבא.

"זמן רב מדי בוזבז על עימותים", אמר הגנרל צ'אן אוצ'ה בנאום ששודר ברשת הטלוויזיה הממלכתית. "הצבנו מסגרת זמן של שנה ושלושה חודשים שבהן נתכונן לבחירות חדשות. בשלושת החודשים הראשונים נתמקד בפיוס ובהרכבת ממשלה חדשה ובניסוח טיוטת חוקה חדשה", פירט. הוא הוסיף כי בחלק השני של התקופה שיארך כשנה, יבוצעו רפורמות שלטוניות, ורק לאחר יישומן ניתן יהיה לקיים בחירות חדשות.

לקריאה נוספת על ההפיכה בתאילנד
אחרי ההפיכה: ארה"ב משעה הסיוע הצבאי לתאילנד
ההפיכה בתאילנד: הצבא עצר את ראש הממשלה המודחת
צבא תאילנד השלים את ההפיכה: "נשלוט עד שהסדר ישוב"

מאות אזרחים הפגינו נגד ההפיכה הצבאית. רויטרס
מפגינים נגד ההפיכה הצבאית בבנגקוק, בשבוע שעבר/רויטרס

"תנו לנו זמן לפתור עבורכם את הבעיות. לאחר מכן, החיילים ישובו לשמור על תאילנד מרחוק", הבטיח מנהיג החונטה הצבאית. כמו כן, הוא חזר על אזהרותיו שהצבא יאלץ לפעול בכוח, אם ההפגנות הפוליטיות ימשכו. "התנגדות עלולה רק להאט את השבת 'השמחה' לעם התאילנדי".

צבא תאילנד תפס את השלטון לפני כשבוע, לאחר חצי שנה שבה התקיימו הפגנות המוניות של אנשי האופוזיציה, שדרשו להפיל את שלטונה של ראש הממשלה לשעבר, יינגלוק צ'ינוואט. צ'ינוואט הודחה בסופו של דבר על ידי בית המשפט העליון, אולם המפגינים לא התרצו, ותבעו מיתר חברי הממשלה להתפטר ולקיים בחירות חדשות בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully