וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר חוליית מחבלים בשומרון; חשש מחגורת נפץ נוספת

30.5.2014 / 13:31

לאחר מעצרו של צעיר משכם בשנות ה-20 לחייו עם חגורת נפץ בצומת תפוח, כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחר החוליה שהובילה אותו. החשש הוא כי בידיהם מטען חבלה נוסף

צילום: איתן חוברה, אלון מורה עריכה: מתן חדד

כוחות צה"ל מנהלים היום (שישי) בצהריים מצוד אחר החוליה שהובילה מוקדם יותר את המחבל עם חגורת הנפץ לצומת תפוח שבשומרון. החשש הוא כי בידי חברי החוליה, שמונה ככל הנראה שלושה פלסטינים, מטען חבלה נוסף. לפי ההערכה בצה"ל, המחבל, שהובל על ידי שלושת הפלסטינים לצומת לפני ביצוע הפיגוע, קיבל מהם הנחיות ברורות כיצד לפעול.

מוקדם יותר, עצר כוח של משמר הגבול בצומת תפוח צעיר, תושב שכם בשנות ה-20 לחייו, שנשא על גופו חגורת נפץ. האירוע החל באזור השעה 10:00. לוחמי גדוד "אלון" של משמר הגבול המוצבים במחסום שבצומת זיהו אדם חשוד לבוש מעיל גדול מתקרב ברגל לכיוונם. הם החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד והורו לו מרחוק לשכב על הרצפה ולהתפשט. בעת שהוריד את מעילו זיהה הכוח את המטען מחובר אליו. כמה שניות לאחר מכן, הודה החשוד כי אכן מדובר בחגורת נפץ. הוא נעצר במקום, ובמקביל הזעיקו הלוחמים חבלנים במטרה לנטרל את המטען.

עוד בוואלה! חדשות:
בסוריה לא שמעו על סוף האביב | פרשנות
חודר שריון: כך פוגע הקיצוץ באימון הטנקים בשיזפון
לא רק מחסור במים: המצב העגום מעבר לגדר ההפרדה

סיכול פיגוע חגורת נפץ בצומת תפוח 30 במאי 2014.. דרור עינב
חשש ממטען נוסף. צומת תפוח, היום/דרור עינב

במשמר הגבול היו מרוצים מאוד מסיכול הפיגוע, ושיבחו את עירנותם של לוחמי הגדוד. "ערנות הלוחמים ומקצועיותם הובילה למעצר החשוד ותפיסת חגורת הנפץ, מה שככל הנראה מנע אסון כבד", אמר מפקד הגדוד, סגן-ניצב שלומי יוסף.

סמל ראשון ס', אחד משני הלוחמים שעצרו את המחבל, סיפר על רגעי הדרמה בשטח. "כשזיהיתי את המחבל מתקרב לעבר המחסום בצורה מחשידה הייתה לי הרגשה שמדובר באירוע חריג", סיפר. "קראנו לו לעצור ולהוריד את מעיל, זיהיתי קופסה שחורה שדבוקה לבטנו ומיד הבנתי שמדובר במחבל מתאבד". "אין לי ספק שאסון גדול נמנע, בדיוק לאירועים כאלה הלוחמים במוכנות כל הזמן", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הפיוס הפלסטיני יוצר אווירה מסוכנת ואלימה

גורם ביטחוני התייחס היום לחגורת הנפץ עמה הגיע הצעיר למחסום, ואמר כי "מממצאים ראשוניים נראה שלא מדובר בחגורת נפץ איכותית כפי שהכרנו בעשור האחרון, אלא בניסיון להרכיב חגורה בשיטה חדשה הכוללת צינורות ברזל ובתוכם חומר נפץ תקני".

ההערכה בצה"ל היא כי התשתית שאחראית לשילוח המחבל שייכת לזרוע הצבאית של הארגונים חמאס או ג'יהאד איסלאמי, שמפעילים מאמצים גדולים להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות. גורמים בכירים במערכת הביטחון הדגישו כי לא ניתן לנתק את האירוע שסוכל לתהליך הפיוס בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס, שחרת על דגלו פגיעה בישראל באמצעות זרוע הטרור שלו.

אחד הגורמים אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אי אפשר להצביע על ירידה בתיאום הביטחוני – ההיפך הוא הנכון. אך ברור לכולם שתהליך פיוס בין ארגון טרור לבין הרשות הפלסטינית מייצר אווירה מסוכנת שעלולה להתפרש באופן שמעודד אלימות גם מהסוג הזה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully