וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מעיד שוב בפרשה, יעבור בדיקת פוליגרף

28.5.2014 / 10:48

הרב יאשיהו פינטו התייצב במשרדי מח"ש והמשיך לתת את גרסתו בפרשה נגד ניצב לשעבר ארביב. אם הוא יימצא דובר אמת בפוליגרף שיעבור היום, תגדל האפשרות לחתימת הסכם עד מדינה עמו

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שאתמול הגיע ארצה ומסר במשך 10 שעות את עדותו בפרשת "הרב והניצב", התייצב הבוקר (רביעי) הרב יאשיהו פינטו להמשך עדותו בפני חוקרי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש). בהמשך היום הוא אף צפוי לעבור בדיקת פוליגרף שנועדה לאשש את גרסתו נגד ניצב לשעבר מנשה ארביב, שפרש מהמשטרה נוכח החשדות על קבלת טובות הנאה. הבדיקה עשויה להיות בבחינת "אור ירוק" לחתימת הסכם עד המדינה עם פינטו.

מקורביו של הרב טוענים כי שלושה אנשים בסביבתו של פינטו, שכבר העידו במח"ש על מעשיו לכאורה של ארביב, נבדקו גם הם בפוליגרף ונמצא שהם דוברי אמת. מדובר בבן ציון סוקי, יד ימינו של פינטו, במיכל כהן, עורכת הדין של מוסדות "שובה ישראל" שבראשן הרב עומד, וגזבר "שובה ישראל". במח"ש סרבו להתייחס לדברים.

עוד בפרשה
האם בנו של ארביב יגיע להעיד?
בצל החקירה: רעיית הרב פינטו ניסתה לשים קץ לחייה
ההסתבכות של "עובדה" - תביעת ענק בדרך בעקבות תחקיר פינטו

כתב האישום המקורי נגד פינטו כלל אישום מרכזי בגין הצעת שוחד ומתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, בעת שהאחרון היה ראש חטיבת החקירות במשטרה. לפי כתב האישום, השוחד שהוצע היה בסך 200 אלף דולר ונועד לשכנע את הקצין הבכיר למסור לפינטו מידע על אודות חקירה שהתנהלה באותה תקופה נגד הרב סביב התנהלותה של עמותת "חזון ישעיה", שפינטו הוא נשיא הכבוד שלה.

לפינטו יוחסו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה ושימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, וכן עבירות של הטרדת עד, הלבנת הון ועוד. מכל אלה, כאמור, צפוי להישאר אישום השוחד וייתכן שאישום נוסף על ניסיון שיבוש הליכי חקירה. בתמורה לכתב האישום המקל, יתבקש פינטו למסור את כל הידוע לו על ארביב, שלטענת הרב קיבל ממנו טובות הנאה. אחד התנאים לחתימה על עסקת טיעון ועל גיבוש ההסדר המקל היה שהרב ישוב לישראל לפני החתימה כדי לתת עדות נגד ארביב. העסקה עמו לא תיחתם עד שעדותו תיבדק בפוליגרף ותימצא אמינה.

יממה לפני שנחת בישראל, שיגר הרב פינטו, מסר מעודד לחסידיו. לדבריו, הפרשה במרכזה היא "מלחמה קדושה". "עדיין לא דיברנו מאומה", כתב, "לא סיפרנו כלום, מעטים יודעים את הסיפור האמיתי. אנו בטוחים שברגע אחד יהיה סדק וכל החומה אשר גדרו ובצרו תבקע והאמת תצא לאור". "העולם ידע את האמת", המשיך, "חורבן וקלקול גדול ירד לעולם, אך אנו נזהרים בינתיים לשמור פינו ולשוננו רינה. מה שעשו קרובינו זה מעט, אך לתקן באנו ולא לקלקל ובטוחים שבקרוב ממש בזמן הזה תבוא הישועה והגאולה והאמת תצא לאור".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully