וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת ענק: "עקצו רוכשי כרטיסים למשחקי ברצלונה"

27.5.2014 / 10:44

המשטרה עצרה 10 בני אדם בחשד ששיווקו כרטיסים לאירועי ספורט ולמופעים ברחבי העולם, מבלי לספק אותם בפועל. בין השאר, מדובר במשחקי ליגת האלופות והקבוצה הפופולרית מספרד

ליאו מסי חוגג עם דני אלבס שחקני ברצלונה. GettyImages
את זה לא זכו קורבנות ה"עוקץ" לראות מקרוב. שחקני ברצלונה חוגגים לאחר כיבוש שער/GettyImages

המשטרה עצרה היום (שלישי) עשרה בני אדם בחשד למעורבות בהונאת ענק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, של רוכשי כרטיסים למשחקי ספורט באירופה ולהופעות של אמנים ברחבי העולם. בנוסף, חילטה המשטרה רכוש בהיקף של 25 מיליון שקל של המעורבים, ובכלל זה מכוניות יוקרה, חשבונות בנק ודירות. בהמשך היום יובאו העצורים לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

על פי החשד, חברי הכנופיה, בראשה עומדים שני אחים תושבי אזור השרון, הפעילו אתר אינטרנט בו שיווקו את הכרטיסים ללקוחות ברחבי העולם, אך לא סיפקו אותם בפועל. כך יצא, שהלקוחות שרכשו את הכרטיסים הגיעו ליעדם, וגילו בשערי אתר ההופעה או המשחק כי הכרטיסים אותם הזמינו לא נמצאים כלל בקופות – וכי הם נפלו קורבן לתרגיל "עוקץ". בין השאר, שווקו באתר כרטיסים למשחקי כדורגל בולטים בליגת האלופות ושל קבוצת ברצלונה בליגה הספרדית.

החקירה, שנוהלה במשך כמה חודשים באופן סמוי במפלג ההונאה של משטרת מחוז המרכז, הפכה הבוקר לגלויה, לאחר שעשרות שוטרים פשטו על בתיהם של החשודים באזור השרון. למשטרה הגיעו תלונות מכמה חברות אשראי, לפיהן לקוחותיהן מישראל וממדינות נוספות בעולם -בהן מארצות הברית, סין, גרמניה, אנגליה, ספרד, אנדורה, שבדיה ודובאי - רכשו כרטיסים באתר אך לא קיבלו אותם בפועל.

"הם פתחו חשבונות סליקה בכמה מדינות בעולם, שיווקו כרטיסים באותן מדינות וברגע שגרפו את הכספים לא סיפקו את הכרטיסים – ונעלמו", תיאר ניצב-משנה מוטי אדרעי, קצין החקירות של משטרת מחוז מרכז, את השיטה בה נקטו חברי הכנופיה בהונאתם. "מדובר לא רק בהונאה כלכלית, אלא גם בהונאה נפשית קשה. הרבה מאוד מהנעקצים הם כאלה שרצו לקחת את הילדים שלהם למשחקים של ברצלונה וריאל מדריד. הם הגיעו לאצטדיון - וגילו שאין להם כרטיסים".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לשחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו
הרב פינטו נחת בישראל; מוסר עדות בפרשת "רב-ניצב"
גמר חתימה טובה: מפת הסיכויים במרוץ לנשיאות

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully