וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בשדה דב: נוסע עלה עם אולר לטיסת "ארקיע"

27.5.2014 / 19:14

תושב המרכז עבר את עמדת הבידוק הביטחוני בשדה, ועלה עם תיקו האישי - ובו אולר "לדרמן" - לטיסה לאילת, מבלי שאותר על ידי הצוות. "במדינה כמו שלנו אי אפשר לקחת סיכון כזה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחדל אבטחה חמור. האולר מונח על רצפת המטוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחדל אבטחה חמור ברשות שדות התעופה: נוסע עלה לטיסת פנים של חברת "ארקיע" משדה דב שבתל אביב לאילת עם אולר, מבלי שהתגלה בעת העלייה למטוס. האירוע התרחש לפני כחודש וחצי. בבוקרו של יום שלישי 8 באפריל, עמד הנוסע בעמדת הבידוק הביטחוני בשדה, שם מעבירים הנוסעים את תיקי היד שלהם לפני העלייה למטוס. אם מתגלים בבידוק חפצים האסורים לטיסה, הם מסומנים בתג מיוחד והנוסעים מתבקשים למסור אותם להפקדה לפני העלייה למטוס. אולם, כשעלה על הטיסה, הבחין האיש כי החפץ החד נותר ברשותו.

"הגעתי לטיסה וביקשתי מקום ליד הדלת", שיחזר הנוסע בשיחה עם וואלה! חדשות. "הדיילת אמרה שאין כרגע מקום כזה ואני המתנתי לבדוק אם מקום יתפנה. כך יצא שהייתי בין האחרונים שעלו על המטוס. אני בכלל שכחתי שאני צריך להפקיד משהו, אבל נראה שגם צוות הדיילות לא שם לב. רק במטוס עצמו, לאחר ההמראה, כשחיפשתי משהו בתיק נתקלתי ב'לדרמן'".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לשחיתות בנמל אשדוד: 15 בכירים נעצרו
הרב פינטו נחת בישראל; מוסר עדות בפרשת "רב-ניצב"
מת "האיש השמן בעולם" שלא יצא מהבית מאז 2002

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטיסות פנים אין בעל תפקיד שיבלום אדם בעל כוונות חבלניות. טיסה IZ807/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר במחדל אבטחתי", המשיך הנוסע, שאף תיעד במצלמתו את האולר על רצפת המטוס. "הרי מה שקורה כאן הוא שרשות שדות התעופה פשוט 'סומכת' על יושרו של הנוסע שיפקיד את מה שאסור להטיס. אם הוא שכח, אם הדיילים לא שמים לב או אם הוא נכנס לטרמינל, הולך לשירותים רגע ומחליף את התגים הוא יכול להעלות לטיסה כל דבר שהוא רוצה. חוליה חלשה כזו במערך האבטחה זה בדיוק מה שארגוני הטרור מחפשים וההשלכות עלולות להיות חטיפה או הפלת מטוס. לא עשיתי שום דבר בכוונת זדון, אבל זה מקרה חמור מאוד. במדינה כמו שלנו אי אפשר לקחת סיכון כזה".

יצוין, כי בטיסות פנים אין אנשי ביטחון, על כן אין בטיסות אלו בעל תפקיד שיכול לעצור אדם בעל כוונות חבלניות.

בעקבות פניית וואלה! חדשות, פתחה רשות שדות התעופה (רש"ת) בבדיקת נסיבות האירוע. "בשדה דב ובשדות התעופה הפנים-ארציים בישראל, ישנם אמצעים גלויים וסמויים לבידוק בטחוני", נמסר מהרשות. "רש"ת מבצעת בדיקה כדי לוודא מדוע לא הפקיד הנוסע את האולר בחברת התעופה על פי המתבקש ממנו. רשות שדות התעופה שבה ומזכירה לנוסעים כי יש להישמע להנחיות הביטחון וחל איסור מוחלט לשאת בתיקי היד חפצים חדים, בכללם אולרי 'לדרמן' וסכינים".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully