וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב על ההשעיה מוועדת החוץ והביטחון: "טעיתי"

חבר הכנסת שהושעה מפעילות בוועדות המשנה של הוועדה היוקרתית בעקבות חשד להדלפה, טען כי מקורה של הטעות בתקנה שלא הכיר וכי השעה את עצמו. "לאף אחד אין סמכות להשעות אותי"

חה"כ עומר בר- לב. יולי 2013. טלי מאייר
הודה שהדליף. ח"כ עומר בר לב/טלי מאייר

חבר הכנסת עומר בר לב (העבודה) הגיב הבוקר (שלישי) להשעייתו מפעילות בוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאחר שהדליף על פי החשד מתוך דיון סגור של הוועדה. "הייתה תקנה שלא הכרתי" טען בראיון לגלי צה"ל. "טעיתי בשוגג, ולכן הסכמתי עם יו"ר הוועדה שלא להשתתף בכמה ישיבות של ועדות המשנה. החלטתי זאת על דעת עצמי, אין לאף אחד סמכות להשעות אותי מוועדת החוץ והביטחון".

עוד חדשות מהארץ:
בשל הקיצוצים: גנץ ביטל את כל אימוני המילואים
סוף למשבר? היום ההצבעה על ההסכם להבראת הדסה
האוניברסיטה העברית תפטר 20% מהסגל הזוטר במדעי הרוח

בר לב נחשד בשבוע שעבר שהדליף מידע ביטחוני מדיון סגור של הוועדה שהתקיים לפני כחצי שנה. זאת, בעקבות פרסום של העיתונאי אמנון אברמוביץ' בערוץ 2 השבוע, שלפיו צה"ל ביקש תוספת תקציב בניגוד להצהרה מוקדמת. אתמול זימן יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד-ביתנו) את בר לב לפגישה משותפת עם ח"כ איתן כבל (העבודה), ובה הוחלט כי בר לב לא ישתתף בוועדות המשנה של הוועדה היוקרתית עד תום כנס הקיץ.

בר לב, אלוף-משנה במילואים ובנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב, הסביר את הסיבה להדלפה. "כשאישרנו את התקציב השנה, הציגו לנו משהו אחד ואילו השבוע קצינים בכירים הציגו לנו משהו אחר", אמר. "זה תפקידי כח"כ לבקר את עבודת מערכת הביטחון. אני מניח שצה"ל עשה את התוכנית האופטימלית במסגרת האילוצים. אני חושב שמבחינה אזרחית ולאומית חייבים לדווח אמת לוועדת החוץ והביטחון, להבהיר את כל האילוצים ולתת לה לעשות את שיקוליה. ברגע שחלק מהאילוצים לא מדווחים, או מדווחים בצורה לא מדויקת, תפקידנו לפנות לשר הביטחון וליו"ר הוועדה ולבקש הסברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully