וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב הושעה: "הדליף מידע ביטחוני מדיון סגור"

20.5.2014 / 0:03

חבר הכנסת מהעבודה לא ישתתף בוועדות המשנה של ועדת חוץ וביטחון עד תום כנס הקיץ, בחשד שחשף בפני עיתונאי מידע משיחה סגורה. בר לב: "משרד הביטחון מסית את הדיון מהעיקר"

חה"כ עומר בר- לב. יולי 2013. טלי מאייר
הושעה מפעילות בוועדות המשנה. בר לב/טלי מאייר

חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה) הושעה אמש (שני) מפעילות בוועדות המשנה של ועדת החוץ והביטחון. בר לב נחשד שבשבוע שעבר הדליף מידע ביטחוני מדיון סגור של הוועדה שהתקיים לפני כחצי שנה. היום זימן אותו יו"ר הוועדה, זאב אלקין, לפגישה משותפת עם ח"כ איתן כבל, ובה הוחלט כי בר לב לא ישתתף בוועדות המשנה של הוועדה היוקרתית עד תום כנס הקיץ. בר לב הוא אלוף-משנה במילואים, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב.

עוד חדשות מהארץ:
בשל הקיצוצים: גנץ ביטל את כל אימוני המילואים
סוף למשבר? היום ההצבעה על ההסכם להבראת הדסה
האוניברסיטה העברית תפטר 20% מהסגל הזוטר במדעי הרוח

הסיבה שהביאה להשעייה, מקורה בפרסום של אמנון אברמוביץ' בערוץ 2 השבוע, שלפיו צה"ל ביקש תוספת תקציב בניגוד להצהרה מוקדמת. ההצהרה שעליה דיווח אברמוביץ', ניתנה לפני כחצי שנה על ידי נציג צה"ל בדיון סגור של ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון, ולכאורה הודלפה על ידי בר לב. גורמים בסביבת אלקין אמרו כי יו"ר הוועדה מגבה את בר לב על תוכן הדברים, שייבדקו, אך לא היה ניתן להתעלם מעצם ההדלפה.

מלשכת ח"כ עמר בר-לב נמסר כי יש לבדוק את הדיווחים הסותרים שנחשפו וציטטו אמירות של קצינים בכירים בצה"ל לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת הכספים של הכנסת - אך אין טעם בבדיקה של עבירה מינורית על נוהל כזה או אחר, שאין בה כל פגיעה בביטחון. "כוונת משרד הביטחון להסית את הדיון העקרוני והחשוב לדיון על נוהל מינורי כזה או אחר של אופן שליחת מכתבים מהוועדה, רק מעלה את החשש מדיון נוקב בדיווחים לוועדת חוץ וביטחון. ח"כ בר לב קיבל הבטחה מיו"ר ועדת חוץ ובטחון, כי הוא מתכוון לעמוד על כך, שהוועדה תבחן את דיווחי מערכת הביטחון לוועדה הנוגעים לתקציבה שבמסגרתם וכי ח"כ בר-לב יהיה שותף פעיל בדיונים אלו", נמסר.

גורמים בוועדת החוץ והביטחון הבהירו כי ח"כ בר לב הושעה בשל חשיפת המידע הרגיש מתוך דיון סגור של הוועדה, ולא בשל הפרסום בחדשות 2.

(עדכון ראשון: 21:15)

  • עוד באותו נושא:
  • עמר בר-לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully