וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוויץ אמרו "לא" לשכר המינימום הגבוה בעולם

18.5.2014 / 12:49

אזרחי שוויץ שללו במשאל עם את ההצעה לקבוע שכר שעתי גבוה במיוחד (כ-86 שקל). עוד על הפרק: הצבעה לאישור עסקת ענק לרכישת מטוסי קרב והטלות מגבלות על פדופילים מורשעים

שלט נגד העלאת שכר המינימום תלוי בתחנת רכבת – ברן, שווייץ, מאי 2014. רויטרס
שלט נגד הצעת שכר המינימום בתחנת רכבת בברן/רויטרס

אזרחי שוויץ הכריעו במשאל עם נגד קביעת שכר המינימום הגבוה ביותר בעולם, במסגרת הצעה שקראה להעניק לכל עובד לפחות 22 פרנק שוויצרי, לשעה (כ-25 דולרים, או כ-86 שקלים). כך עולה ממדגמים שפורסמו בצהריים (ראשון) אחרי נעילת הקלפיות.

במשאל העם התבקשו האזרחים לאשר גם עסקת ענק לרכישת מטוסי קרב משוודיה, אך המדגמים לא ידעו לנבא את תוצאות ההצבעה בסעיף הזה. הצעת חוק להרחקת מורשעים בפדופיליה מעבודה עם ילדים ככל הנראה אושרה.

כמה איגודי עובדים שחברו יחד כדי להעביר את החוק, התעקשו ששכר מינימום, בגובה 22 פרנק שוויצרי, נדרש עבור מחייה בשוויץ, מהמדינות היקרות ביותר למגורים באירופה.

תומכי "יוזמת חוק שכר המינימום" אמרו כי פערי השכר בין העניים לעשירים העמיקו בשוויץ בשנים האחרונות. החוק זכה לתמיכה רחבה בערים הגדולות ובקרב העובדים במגזר השירותים, בין היתר בענף המלונאות וההסעדה, שרבים מהם נאלצים לעבוד במשרות כפולות.

משאל עם בשווייץ: התושבים הכריעו להגביל את ההגירה

במגזר העסקי חששו שקביעת שכר מינימום גבוה כל-כך, תחליש את הכלכלה המקומית ותאלץ בתי עסק רבים לפטר עובדים.

כיום אין חוק שכר מינימום בשוויץ. ב-2017 תעלה גרמניה את שכר המינימום ל-8.5 אירו (כ-11.5 דולר, או 40 שקלים).

במסגרת עסק הנשק, נדרשו אזרחי המדינה לאשר עסקה של 3.5 מיליארד דולר לרכישת 22 מטוסי "גריפן" חדשים. מבקרי העסקה טוענים ששוויץ אינה זקוקה למטוסי קרב חדשים.

יוזמה אחרת שעלתה במסגרת משאל העם - אמצעי פופולרי מאוד לאישור חוקים בשוויץ - קוראת לאסור על פדופילים מורשעים לעבוד עם ילדים למשך כל ימי חייהם. לפי הסקרים, יותר משלושה רבעים מאזרחי שוויץ חשים שההצעה היא צעד "בכיוון הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully