וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם בשווייץ: התושבים הכריעו להגביל את ההגירה

AP

9.2.2014 / 18:52

לפי המדגמים, ההצעה של המפלגה היורו-סקפטית התקבלה ברוב זעום של 1%. לטענת מתנגדי החוק, יצירת מכסות להגירה תערער את יחסי המדינה עם האיחוד האירופי

קמפיין להגבלת ההגירה. ז'נבה, שווייץ, פברואר 2014. AP
הקמפיין שהציגו תומכי החוק: עץ ששורשיו האימתניים "לועסים" את שווייץ/AP

תושבי שווייץ אישרו במשאל עם להגביל את ההגירה אל המדינה. ממדגמים שפורסמו הערב (ראשון) אחרי סגירת הקלפיות, עולה כי ההצעה אושרה ברוב זעום. לפי רשת הטלוויזיה SRF, כ-50.5% מהמצביעים תמכו בהצעה של "מפלגת העם" היורו-סקפטית, לעומת 49.5% שדחו אותה.

התמיכה הגדולה ביותר בהגבלת ההגירה הייתה בקנטונים דוברי הגרמנית ודוברי האיטלקית ובאזורים הכפריים. בציריך, בבזל ובמערב שווייץ התנגדו להצעה.

כמעט רבע משמונת מיליון התושבים בשווייץ הם מהגרים. בשנה שעברה נכנסו למדינה 80 אלף מהגרים חדשים. לדברי אנשי הימין, המהגרים גורמים לצניחה במשכורות ומגבירים את הצפיפות במדינה. תומכי הגבלת ההגירה יצאו בקמפיין המלווה באיור של עץ, ששורשיו מרסקים את דגל המדינה.

מאז 2007, זכו המהגרים בשווייץ לתנאים זהים בהעסקה לאלה של המקומיים, בהתאם לחוקים שעברו במשאל עם בשנת 2000. במדינה יש רק 3.2% אבטלה, אך הקואליציה הנוכחית בממשלה דרשה לבטל את המדיניות המטיבה עם מהגרים, בתואנה שמדובר ב"טעות נוראית".

ממשלת שווייץ ומרבית המפלגות התנגדו להצעה להגביל את ההגירה לפי מכסה שנתית, בטענה כי הדבר יפגע בכלכלה וביחסיה של שווייץ עם האיחוד האירופי (שהיא אינה חברה בו). משאל העם אינו קובע מה תהיה מכסת המהגרים המותרת. המחוקקים יכריעו על כך בתום שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully