וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכוהול, אונס והוללות: המכתב הסודי של גנדי לבנו

"הבעיה שלך קשה בשבילי - אפילו יותר מחירותנו הלאומית", כתב "אבי האומה" ההודית לבנו הבכור שהתנער ממנו, במכתבים שלא נחשפו עד כה. הם עומדים כעת למכירה פומבית באנגליה

מהטמה גנדי. Fox Photos, GettyImages
"הייתי מעדיף שתמות מאשר שתפנה לשתיית אלכוהול בצורה כלשהי". גנדי/GettyImages, Fox Photos

מהטמה גנדי מוכר ברחבי העולם בזכות פועלו הבלתי אלים לסיום השלטון הבריטי בהודו ואורח החיים הצנוע שקיים, אולם שלושה מכתבים שכתב "אבי האומה" לבנו הבכור, הרילאל גנדי, בחודש יוני 1935 ויעמדו בעוד שבוע למכירה פומבית באנגליה חושפים את היחסים העכורים ביניהם, על רקע אורח החיים שבחר לעצמו הבן הסורר - כך דווח בעיתון "טיימס אוף אינדיה".

לפי ההערכות בבית המכירות הפומביות "מולוק" שבמחוז שרופשייר, המכתבים שנשמרו במצב טוב יימכרו בסכום שבין 50 ל-60 אלף פאונד. "המכתבים הגיעו אלינו דרך קרוב משפחה של גנדי", נמסר, "ככל הידוע לנו, הם לעולם לא נחשפו בפומבי, והם מספקים מידע חדש על היחסים הבעייתיים בין מהטמה ובנו".

"אתה יודע שהבעיה שלך הפכה הרבה יותר קשה בשבילי – אפילו יותר מחירותנו הלאומית", כתב גנדי באחד מהמכתבים. הוא סיפר על ביקורה של מאנו, בתו של הרילאל באשרם של גנדי: "מאנו סיפרה לי כמה דברים מסוכנים לגביך. היא אומרת שאנסת אותה לפני שמלאו לה שמונה שנים, והיא נפצעה באופן כה קשה שהיה צורך בטיפול רפואי".

הרילאל למד משפטים באנגליה, כמו אביו, אולם בשלב זה מהטמה התנגד לכך. לטענתו, חינוך מערבי לא יעזור במאבק נגד השליט הבריטי. בעקבות כך, הרילאל ניתק כל קשר עם משפחתו בשנת 1911, והיחסים עם אביו מעולם לא אוחו. "בבקשה, תן לי את האמת הפשוטה, תגיד לי אם אתה עדיין מתעניין באלכוהול ובהוללות", כתב מהטמה במכתב נוסף, "הייתי מעדיף שתמות מאשר שתפנה לשתיית אלכוהול בצורה כלשהי".

עוד בוואלה! חדשות:
לאומן אנטי-מוסלמי צפוי לעמוד בראש ממשלת הודו
תיעוד נדיר: נמר השתולל ותקף תושבים בכפר בהודו
הודו הכירה בטרנסג'נדרים כמגדר שלישי שווה זכויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully