וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו הכירה בטרנסג'נדרים כמגדר שלישי שווה זכויות

בית המשפט העליון הכיר בזכויות מלאות למי שאינו מזדהה עם המגדר אליו נולד. כעת מקווים שמעמדם בחברה ישתפר. "ההחלטה הביאה לכולנו הקלה רבה. היום אני גאה להיות הודית"

טרנסג'נדרים חוגגים את החלטת בית המשפט בהודו להכיר בהם, אפריל 2014. AP
"רוחה של החוקה ההודית היא לספק הזדמנות שווה לכל אזרח". טרנסג'נדרים חוגגים את ההחלטה, אתמול/AP

היסטוריה בהודו: בית המשפט העליון קבע אתמול (שלישי) כי המדינה תכיר בזכויותיהם של טרנסג'נדרים, ואלה יוכלו להיות רשומים תחת "מין שלישי" במסמכים רשמיים. בית המשפט הורה לממשלה הפדרלית ולממשלות המחוזיות לכלול אזרחים טרנסג'נדרים בכל תכניות הרווחה.

עד להחלטה זו, טרנסג'נדרים היו יכולים להיות רשומים רק כזכר או כנקבה במסמכים רשמיים. השופטים קבעו כי זו זכותו של כל אדם לבחור את מגדרו, ויש להעניק זכויות מלאות לאלה שאינם מגדירים עצמם זכר או נקבה. ההחלטה תהיה תקפה למי שסיגל מאפיינים פיזיים של המין השני, או שבוחר שלא להזדהות עם המין אליו נולד.

עוד בוואלה! חדשות:
מאמצים לחילוץ נוסעים מספינה שוקעת לחופי קוריאה
שנה לפיגוע במרתון בוסטון: "קו הסיום שייך לנו"
המבצע יצא לדרך: אוקראינה השתלטה על נמל תעופה

טרנסג'נדרים חוגגים את החלטת בית המשפט בהודו להכיר בהם, אפריל 2014. AP
"זו אינה סוגיה חברתית או רפואית, כי אם סוגיה של זכויות אדם". טרנסג'נדרים חוגגים את ההחלטה, אתמול/AP

"בכל המסמכים יהיו כעת קטגוריה שלישית, 'טרנסג'נדר'", סיפרה לקסמי נאראיאן טריפאתי, פעילה טרנסג'נדרית, אשר הייתה ממגישות העתירה, "ההחלטה הביאה לכולנו הקלה רבה. היום אני גאה להיות הודית".

"רוחה של החוקה ההודית היא לספק הזדמנות שווה לכל אזרח ולאפשר לו לממש את הפוטנציאל שלו, ללא הבדל קאסטה, דת או מגדר", נכתב בהחלטת בית המשפט. עם זאת, הובהר כי ההחלטה נוגעת רק לטרנסג'נדרים, ולא להומוסקסואלים, לסביות או ביסקסואלים. קהילת הלהט"ב בהודו מחתה לאחרונה נגד החלטת בית המשפט להשיב על כנו איסור על יחסי מין חד-מיניים.

"הכרה בטרנסג'נדרים כמגדר שלישי אינה סוגיה חברתית או רפואית, כי אם סוגיה של זכויות אדם", אמר אחד השופטים. בית המשפט קבע בנוסף כי טרנסג'נדרים ייהנו מזכות מלאה לאמץ ילדים. כעת, מקווים בהודו, טרנסג'נדרים רבים שנאלצו לחיות בעוני, ובמקרים רבים לפנות לזנות על מנת להתקיים, יוכלו לקיים את חייהם בכבוד, עם ההכרה החוקית במגדרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פעיל טרנסג'נדר אמר כי החלטת בית המשפט תאפשר קיום שיח אפקטיבי בין הקהילה לבין החברה הכללית. "אנחנו לא רחוקים כעת מהמיינסטרים", הוסיף, "אני גאה בבית המשפט שבאמת פתח את עיניו והסתכל על הקהילה הזו, והחל לדבר על הכרה, כמו גם על אחריותה של המדינה".

פעיל נוסף טען כי ההחלטה פתחה את הדלת למלחמה נגד האלימות הפיזית והרגשית המופנית כלפי הקהילה. "אנחנו מוכרים כאזרחים כמו כולם", אמר, "אנו מקווים כי תהיה לכך השפעה על האלימות נגד טרנסג'נדרים. זו התרחשות יומיומית ושיטתית, אולם כעת יש לנו זכויות כמו כל אחד אחר במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully