וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לפיגוע במרתון בוסטון: "קו הסיום שייך לנו"

אלפים כיבדו את זכר ההרוגים במתקפת הטרור החמורה ביותר שידעה ארה"ב בשנים האחרונות. אובמה שיבח את התושבים: גילו אומץ ומנהיגות. בשבוע הבא ייערך המרוץ תחת אבטחה כבדה

טקס לציון שנה לפיגוע במרתון בוסטון. מסצ'וסטס, 15 באפריל 2014. AP
"חמלה מילאה את העיר". עומדים לזכרם של הקורבנות, אתמול בבוסטון/AP

בוסטון זוכרת: כ-2,500 בני אדם השתתפו אתמול (שלישי) בטקס לציון שנה לפיגוע במרתון, מתקפת הטרור החמורה ביותר על אדמת ארצות הברית מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001. משפחותיהם של שלושת ההרוגים ורבים מ-264 הפצועים נכחו בטקס הזיכרון, כמו גם סגן הנשיא ג'ו ביידן. בשעה 14:49 (שעון ארה"ב), שעת הפיצוץ הראשון, עמדו המשתתפים דקת דומייה, לא הרחק מקו הסיום של המרוץ, שם הופעלו שתי פצצות מתוצרת ביתית שהוטמנו בתוך סירי לחץ. בני המשפחות הניחו זרי פרחים במקום שבו קיפחו יקיריהם את חייהם.

עוד בנושא הפיגוע בבוסטון:
יום מושלם לפיגוע תופת || טור מיוחד לוואלה! חדשות
השיחה הסודית שהייתה עשויה לסכל את הפיגוע בבוסטון
התביעה תדרוש עונש מוות לג'וחר צארנייב
המחבל מבוסטון קרא ספרות על עליונות הגזע הלבן

טקס לציון שנה לפיגוע במרתון בוסטון. מסצ'וסטס, 15 באפריל 2014. AP
"חזקים במקום השבור הזה". סמוך לזירת הפיגוע, אתמול/AP

"נאבקתם להתמודד בימים הטובים והרעים", אמר ראש עיריית בוסטון לשעבר, תומאס מנינו, שפרש לא מכבר מתפקידו בתום הקדנציה השישית, לתושבים. "אני יודע זאת מכיוון שרבים מכם סיפרו לי על השנה הזאת, שנה של פעמים ראשונות: יום הולדת ראשון בלי הבן האהוב, חג ראשון בלי הבת, יום העצמאות הראשון שבו הזיקוקים הפכו מפחידים". מנינו, שהיה מאושפז בעת הפיגוע ובניגוד להמלצות רופאיו מיהר לזירה, שיבח את תושבי עירו: "אתם חזקים במקום השבור הזה. הכוח הזה מורגש אפילו ביום הכואב הזה, הודות לחמלה שמילאה את העיר הזאת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
האחים טמרלן וג'וחאר צארנייב, זמן קצר לפני הפיצוצים בקו הסיום באפריל 2013/AP

"אנחנו בוסטון", אמר סגן הנשיא ביידן. "אנחנו אמריקה – אנחנו מגיבים, אנחנו מחזיקים מעמד, אנחנו מתגברים, וקו הסיום שייך לנו". הנשיא ברק אובמה שיבח גם הוא את חוזקם של תושבי העיר, בייחוד אלה שנפגעו בפיגוע. בהודעה שפרסם הבית הלבן נכתב: "היום אנו מכירים באומץ ובמנהיגות של רבים כל כך מתושבי בוסטון לנוכח הטרגדיה. שנה אחר כך, אנו מלאי כבוד לגברים ולנשים שממשיכים לספק לנו השראה, וממשיכים לעמוד, ללכת, לרקוד ולרוץ שוב".

זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013. רויטרס
"אנחנו מחזיקים מעמד, אנחנו מתגברים". קו הסיום, לאחר הפיגוע/רויטרס

בפיגוע הטרור נהרגו מרטין ריצ'רד, בן שמונה, קריסטל קמפבל, בת 29, ולו לינגזי, אזרחית סין בת 23. מיד אחרי האירוע החלו כוחות הביטחון המקומיים במצוד אחר האחראים לו – האחים טמרלן וג'וחר צארנייב, צ'צ'נים שהיגרו לקיימברידג', מסצ'וסטס יחד עם הוריהם לפני יותר מעשור מחבל דגסטן הבדלני שבדרום רוסיה. במהלך הימלטותם ירו בשוטר שון קולייר בן ה-27 באוניברסיטת MIT, לאחר שניסו לגנוב ממנו את נשקו. שלושה ימים אחרי הפיגוע הגיעו כוחות הביטחון לוואטרטאון, פרבר של בוסטון שבו הסתתרו האחים, שם התפתח קרב יריות שבסופו נהרג טמרלן בן ה-26. אחיו ג'וחר, כיום בן 20, נמלט ונתפס רק למחרת. בפתק שנמצא בסירה שבה הסתתרו השניים גינו את פעולותיה של ארצות הברית במדינות מוסלמיות. ג'וחר ממתין עדיין להכרעת הדין בעניינו, ואם יורשע, ייתכן שיוטל עליו עונש מוות.

טקס לציון שנה לפיגוע במרתון בוסטון. מסצ'וסטס, 15 באפריל 2014. רויטרס
במהלך ההימלטות האחים צארנייב ירו למוות גם בשוטר. זוכרים את ארבעת הקורבנות, אתמול/רויטרס

ביום שני יתקיים מרתון בוסטון, לראשונה מאז אירוע הטרור, תחת אבטחה כבדה ובהשתתפותם של כ-36 אלף רצים ועוד עשרות אלפים שיעודדו. המשטרה הטילה השנה מגבלות חדשות, ובכלל זה איסור על נשיאת תיקים אל תוך אזור הריצה. זאת כלקח מהשנה שעברה, אז נשאו האחים צארנייב את הפצצות שהכינו בתיקים שהובאו אל קו הסיום.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully