וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הציגה: העתק של המל"ט האמריקני שהפלנו

המנהיג העליון עלי חמינאי זכה לחשוף את העתק המטוס שיורט בשנת 2011 בתערוכה האווירית של משמרות המהפכה. המל"ט מצויד במערכות ביון מתקדמות, וצפוי לצאת בקרוב לטיסת מבחן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצלחנו לשבור את סודותיו של המטוס ולהעתיק אותם". העתק המל"ט האמריקני שיורט/מערכת וואלה!, צילום מסך

איראן חשפה אתמול (ראשון) העתק של המטוס ללא טייס מסוג RQ-170 של חברת "לוקהיד מרטין", אשר היה בשימוש סוכנות הביון האמריקנית המרכזית – ה-CIA – עד שיורט על ידי כוח משמרות המהפכה של איראן בשנת 2011. העתק המטוס צפוי לצאת בזמן הקרוב לטיסת מבחן, כך מסרו גורמים בכירים שנכחו בתערוכה האווירית של משמרות המהפכה.

איראן מציגה: זהו מל"ט הריגול האמריקאי שלכדנו

העתק המל"ט, שנבנה ככל הנראה לאחר שהמהנדסים האיראניים למדו היטב את המטוס האמריקני, הוצג בתערוכה לצד המקור שנתפס בעיר כאשמר בצפון-מזרח המדינה. המנהיג העליון, עלי חמינאי, זכה לכבוד לחשוף את העתק המטוס, המצויד, לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס", במערכות מתקדמות לאיסוף נתונים ותקשורת, כמו גם יכולות צילום וידאו.

עוד בוואלה! חדשות:
ניגריה הסכימה: מומחי טרור ישראלים יסייעו למשבר הנערות
סיסי: אם נצטרך לעשות שינוי בהסכם עם ישראל, נעשה
פיצוץ עז במחסן שמן באיראן: "נפגעים רבים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשוב מאוד למשימות ריגול". חמינאי בתערוכה האווירית של משמרות המהפכה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המהנדסים שלנו הצליחו לשבור את סודותיו של המטוס ולהעתיק אותם", אמר קצין שנכח בתערוכה לערוצי הטלוויזיה המקומיים. חמינאי הוסיף: "המל"ט הזה חשוב מאוד למשימות ריגול". לפני כשנה, בכירים איראנים מסרו כי הסתיים תהליך ההנדוס לאחור ופיצוח תוכנת המל"ט. כמו כן, טענו הגורמים כי הצליחו למשוך את כל נתוני הביון של ה-CIA שהיו שמורים עליו.

וושינגטון אישרה כי המל"ט שנתפס הוא אכן אמריקני, ואף הגישה בקשה רשמית לקבלו חזרה מהרשויות באיראן. אלה סירבו לבקשה, ודרשו התנצלות על מבצעי הריגול של ארצות הברית בשטח המדינה. לפי הדיווחים באיראן, המל"ט היה בשימוש במבצעים חשאיים באפגניסטן בשנים 2005-2007, והוא מצויד ביכולות אשר מקשות את זיהויו ברדאר.

בחודש אוקטובר האחרון, האיראנים הציגו למשלחת של גורמי ביטחון רוסים העתק של מל"ט אמריקני נוסף, "ScanEagle". בנוסף, חשפו הרשויות באיראן תמונות מפס הייצור שהקימו למטוס מסוג זה. לטענת גורמי ביטחון במדינה, המטוס העמיד המיוצר בעלות נמוכה יספק לצבא איראן יכולות ביון מתקדמות.

בכמה עשרות השנים האחרונות, איראן התקדמה באופן משמעותי בתחום תעשיות ההגנה, בעקבות השקת תכנית לפיתוח אמצעי לחימה במהלך מלחמת עיראק-איראן בשנות ה-80'. התכנית הושקה בתגובה לאמברגו הנשק של ארצות הברית. מאז שנת 1992, איראן ייצרה בעצמה טנקים, רכבים משוריינים, טילים ואף מטוסי קרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully