וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים האחרות של יצהר: בן ההתנחלות מצטיין בצנחנים

12.5.2014 / 3:37

לאחר שלאחרונה עלו לכותרות תושבי ההתנחלות בעיקר בשל עימותיהם עם כוחות הביטחון מראה מולי ליינר, המשרת בסיירת צנחנים, שאפשר גם אחרת. "המטרה של כולנו היא להגן על המולדת"

מערכת וואלה!

(בסרטון: תושבי יצהר בעד גירוש הישיבה הקיצונית מהיישוב)

בתקופה האחרונה עלו תושבי יצהר לכותרות בעיקר בשל מאבקם נגד כוחות הביטחון. זה החל בהשחתת כלי רכב צבאיים בתחילת חודש אפריל, נמשך עם העימותים עם הכוחות שהגיעו להתנחלות שבשומרון כדי להרוס מבנים בלתי חוקיים והשחתת המוצב הצבאי במקום והגיע לשיא במהלך השבוע שעבר, עם הפרסום אודות מעצרה של הצעירה בת ה-22 תושבת המקום, בחשד כי כתבה לתושבים כי מבחינה הלכתית, אין מניעה להרוג חייל צה"ל במהלך פינוי לילי.

אולם, חרף הדיווחים השליליים האחרונים, מתעקשים רבים מן התושבים כי נעשה להם עוול, וכי רבים מהם מתנגדים לשימוש בכוח נגד חיילים ואנשי ביטחון. לטענתם, המדד החשוב, אשר משקף בצורה הטובה ביותר את יחסם למדינה ולחשיבות ההגנה עליה, הוא העובדה כי רבים מבני המקום מתגייסים לשירות קרבי משמעותי בצבא. עדות לכך, ניתן היה לקבל אמש (ראשון) בטקס סוף המסלול של פלוגת הסיור של הצנחנים, במהלכו קיבל תושב ההתנחלות, מולי (שמואל) ליינר, אות הצטיינות ממח"ט הצנחנים, אלוף-משנה אליעזר טולדנו.

כתבות נוספות על יצהר:
"אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי"
תושבי יצהר נגד צה"ל: "מסע צלב נגד מקום קדוש"
להרוג מתנחלים זה בסדר? | דעה

תושב יצהר, מולי (שמואל) ליינר, סיים בהצטיינות מסלול בסיירת צנחנים. באדיבות המשפחה
"הוא תמיד רצה להתגייס". מולי ליינר במדי הצנחנים/באדיבות המשפחה

לטענת בני משפחתו של ליינר, הוא התגייס לצה"ל בחודש מרץ 2013 לאחר מאבק לא פשוט בשלטונות הצבא, שלא שש לדבריהם לגייס אותו בשל התדמית הקיצונית שיצאה לתושבי ההתנחלות. "הוא תמיד רצה להתגייס, ובסופו של דבר הוא הצליח לעשות את זה כמו כל האחים שלו, ואנחנו שמחים על כך", אמרו כמה מבני משפחתו. לדברי אחיו, לוי יצחק, שגם הוא שירת בעבר בצבא וכיום משמש כרכז הביטחון של היישוב, "מולי קיבל החלטה להתגייס ליחידה מובחרת, והיום הוכיח לעצמו ולמשפחה שאפשר להגשים הכול בחיים כשיש לך כוח רצון".

"רב המחבר על המפריד בין חלקי העם"

לדברי בני המשפחה, למרות שהרושם הכללי שעלול להתקבל הוא כי מדובר במקרה חריג, רוב בני גילו ביישוב, כמו גם בני מחזורים בוגרים יותר, צועדים באותו מסלול. ביישוב שבעה חיילים המשרתים בימים אלה בשירות סדיר, שישה מתוכם לוחמים, ואחד בחיל האוויר. "בשכבה שלו יש לו חבר אחד במגלן ועוד חברים ביחידות מובחרות אחרות. גם בשכבות גיל אחרות רואים חיילים שמשרתים במגלן, בסיירות ויש פה גם מ"פ בשלדג", אומרים במשפחה, ומציינים כי "רק אחוז קטן לא מתגייס, כשגם קבוצה זו מתחלקת לשתיים - כאשר חלק לא רוצים להתגייס ואת האחרים הצבא לא רוצה לגייס. ככלל, בני הנוער מהיישוב מתגייסים, והם גם משתדלים להתגייס ליחידות מובחרות".

עבור בני משפחת ליינר, ההסבר לפער הגדול שבין התדמית הקיצונית של ההתנחלות ויחס תושביה לכוחות הביטחון, לבין הרצון הגדול של רבים מהצעירים לשרת בצה"ל הוא פשוט. "יש הפרדה בין מי שגדל ביישוב, ראה את הפעילות של הצבא שביצע נגד הטרור ורוצה לקחת בזה חלק, לבין אלו שלא גדלו כאן והגיעו לפני שנה-שנתיים מתוך חיבור לרעיונות של הישיבה", הם טוענים, ומוסיפים כי "המטרה של כולנו היא להגן על המולדת, ולמרות הדילמות והקשיים, לכולם ברור שצריך לשאת בנטל. בסופו של דבר, רב המחבר על המפריד בין חלקי העם".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully