וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "תג מחיר" הם באמת "ניאו נאצים עבריים"?

ההשוואה שערך הסופר עמוס עוז בין מבצעי פעולות "תג מחיר" לבין ניאו נאצים, עוררה תרעומת. גם היום, רוססו כתובות נאצה בפתח תקווה. האם יש מקום להשוואה בין שתי הקבוצות?

מערכת וואלה!

הסופר עמוס עוז עורר סערה כשטען בסוף השבוע כי מבצעי פעולות "תג מחיר" הם "ניאו נאצים עבריים". היום (ראשון) אירע מקרה נוסף של פעולת תג מחיר בפתח תקווה, שבה אלמונים ריססו כתובות נאצה בגנות ערבים. האם ההשוואה מופרכת?

עוד בוואלה חדשות:
הנחשים פשטו על לונדון: "מסוגלים למחוץ ילדים"
נתניהו תמך, הממשלה אישרה החוק שימנע שחרור מחבלים
מה יעלה בגורל גופת הקשישה שברמב"ם כבר שבועיים?

ניאו נאצים הם קבוצות של קיצונים שצמחו לאחר מלחמת העולם השנייה, הפועלות גם כיום. חברי הקבוצות מבקשים להחיות מחדש את הנאציזם - אותה תנועה שבשם תורת הגזע שלחה מיליוני בני אדם למשרפות ולתאי גזים.

תג מחיר בפורדיס. בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית,
"תג מחיר" בפורדיס/בריה ג?מיל כתב קול ישראל בערבית

בתקופה האחרונה חלה עלייה באירועי "תג מחיר" ברחבי הארץ, אך לפי שעה נדמה כי מדובר באירועים ספורדיים, לא מתוכננים. על פי נתוני שירת הביטחון הכללי בשנת 2013 הוגשו 70 כתבי אישום נגד אזרחים שביצעו פעולות המכונות "טרור יהודי".

בנוסף לכך הועלתה סברה כי קרוב ל-100 בני אדם משתתפים בפעולות "תג מחיר". היקף התופעה נמוך בהרבה מפעולות שמבצעים ניאו נאצים במדינות כמו יוון, רוסיה, אוקראינה, צרפת וארצות הברית. בגרמניה, לדוגמה, פועלים על פי ההערכות כ-22 אלף בני אדם המשתייכים לתנועות ניאו-נאציות. כ-10 אלפים מהם היום מעורבים גם בפעולות אלימות. גם מבחינת יחסי הגודל של האוכלוסיות בגרמניה ובישראל, התופעה בגרמניה רחבה יותר.

ראוי להזכיר כי פעולות "תג מחיר" לא נעשות כלפי מוסלמים בלבד, כי אם גם כלפי נוצרים. החשש הוא שהתופעה הזו תתחזק לקראת ביקור האפיפיור בישראל. כלומר, לאומיות חזקה, שנאת זרים, אמונה בעליונות הדת והגזע - קיימות בהחלט גם אצל יהודים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד במהדורה:

למה באמת בוטל תרגיל העורף? שר הביטחון, משה יעלון, והרמטכ"ל בני גנץ החליטו לבטל את התרגיל להגנת העורף בשל מחסור במשאבים. קציני צבא, שצפויים להשתתף בתרגיל, קבלו הודעה שהוא יידחה ויהווה חלק מהתרגיל המטכ"לי שייערך בסוף השנה. האם ההודעה על ביטול התרגיל היא עוד ספין של מערכת הביטחון בקרב מול האוצר על התקציב הביטחון?

"ישראל צריכה לפרוש מהאירווזיון". אביעד קדרון, עורך וואלה! תרבות, חושב שזכייתה של הגברת המזוקנת בתחרות האירוויזיון אמש רק מוכיחה שישראל לא מבינה את המהות של התחרות, ושעד שנפסיק להתייחס לאירוע המוזיקלי כאל מבצע צבאי או תחרות שחייבים לזכות בה, אין לנו מה לחפש במופע המהנה והנצפה ביותר באירופה.

בירה בעשרה שקלים - מגמה מבורכת או מסוכנת? אחרי שקופיקס עשו את הסיפתח, רשת ברים נוספת מצטרף למהפכת הוזלת מחירי האלכוהול ומציעה משקאות חריפים בעשרה שקלים. אבל מה המשמעות של הוזלת המחירים? מה זה עושה לסצנת צריכת האלכוהול בישראל? ומה ההבדל בין תחנות "התדלוק" החדשות לפיצוציות שנאסר עליהן למכור אלכוהול בשעות הלילה המאוחרות?

התחזית: הלילה מעונן חלקית וקריר, מחר ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully