וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוב: גופת קשישה ערירית נתקעה שבועיים ברמב"ם

אחיקם משה דוד

11.5.2014 / 13:40

קשישה ערירית בשנות ה-80 לחייה נפטרה לפני שבועיים, ומאז פינוי גופתה איש לא דרשה לקבורה - גם לא קרוב משפחה רחוק. בעקבות הפרסום הודיעה חברת קדישא כי תערוך לה הלוויה

בית החולים רמב"ם, פברואר 2013. ערן גילווארג,
איש לא בא לדרוש להביא את הקשישה לקבורה. בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

קשישה מתה בישראל – ואיש אינו מוטרד: לפני יותר משבועיים נפטרה קשישה מחיפה ללא משפחה. גופתה הועברה לבית החולים רמב"ם בעיר, אולם היא עדיין לא הובאה לקבורה. הסיבה: אף אחד לא בא לבקש את גופתה של הקשישה הערירית לקבורה. בעקבות הפרסום, הודיעה בשעות האחרונות (ראשון) חברת קדישא כי היא תערוך לה הלוויה עוד היום.

הסיפור העצוב החל ב-27 באפריל. קשישה בשנות ה-80 לחייה נפטרה, וגופתה הועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה באמצעות אמבולנס פרטי שעלותו 1,700 שקלים - תשלום שאיש לא שילם, שכן אין לאישה קרובי משפחה מוכרים. בן משפחה רחוק, שכן נמצא, סירב לשלם את התשלום עבור פינוי הגופה. בסופו של דבר, איש לא דרש להביא את הקשישה הערירית למנוחה אחרונה.

עוד בוואלה! חדשות:
תושבת ת"א נעצרה במחסום עם שב"חים בתא המטען
ג'ודי שלום ניר מוזס: "הייתי שמחה להיות בבית הנשיא"
"מבוקשים": מי איים על ראשי הפורום לגיוס נוצרים?

מאז מותה של הקשישה, נמצאת הגופה בחדר הקירור של בית החולים, עד אשר יומצא רישיון קבורה למוסד הרפואי. מדובר באירוע נדיר, שכן גם במקרים של קשישים ערירים נמצא מי שיבוא וידרוש את הגופה לצורך קבורה.

הסיפור עורר סערה בקרב חברות אמבולנס פרטיות, שחבריהם מנהלים בימים האחרונים דיונים אם יש לגבות כסף מאנשים עריריים שהלכו לעולמם. בנוסף, האירוע העלה שאלות קשות גם בקרב גורמי דת בעיר, ובראשן: מה יהיה אם המצב יימשך, ואיש לא יבוא לבקש את קבורתה של הזקנה?

גורמים בבית החולים מסרו, טרם הודעתה של חברת קדישא, כי הגופה תישמר בקירור עד שיבוא אדם כזה. בקרב גורמים דתיים בעיר התעורר בימים האחרונים דיון אם יש עליהם להתערב ולהביא את הגופה לקבורה ללא המתנה נוספת. הדבר כמובן מצריך את אישור הרבנים, שחלקם נדרשו לסוגייה.

מרמב"ם נמסר בתגובה: "רמב"ם אינו צד לוויכוח. אל חדר הנפטרים בבית החולים הועברה לפני שבועיים אשה שנפטרה בביתה, ומאז היא בחדר הנפטרים ברמב"ם. על פי הנהלים, נפטרים משוחררים לקבורה כאשר מוצג בפני מנהל חדר הנפטרים רשיון קבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully