וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ציינו את יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב

סטודנטים ומרצים ציינו בטקס הנערך זו השנה השלישית ברציפות את יום האסון של הפלסטינים. במקום מתקיימת הפגנת נגד של תנועת הימין "אם תרצו" עם שלטים "נכבה - חרטא"

הפגנה הנגד של 'אם תרצו' לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2014. דרור עינב
טקס יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב/דרור עינב

באוניברסיטת תל אביב נערך היום (ראשון) טקס לציון יום הנכבה בהשתתפות עשרות סטודנטים ערבים ויהודים. הטקס, שנערך ברחבת הכניסה לאוניברסיטה, לווה בהפגנת נגד של תנועת הימין "אם תרצו" שהגיעו למחות עם דגלי ישראל ושלטים עם הכיתוב "נכבה - חרטא" ו"שקר הנכבה".

זו השנה השלישית ברציפות בה מתקיים באוניברסיטת תל אביב טקס לציון יום הנכבה. הטקס מאורגן על ידי כמה תאים פוליטיים בקמפוס, בהם של חד"ש, סולידריות נגד הפאשיזם ובל"ד, ומשתתפים בו גם מרצים מפקולטות שונות. לדברי לואי וותד, אחד המשתתפים באירוע, "זהו טקס לציון יום האסון הפלסטיני שהחל ב-1948, עם עקירה של יותר מ-750 אלף איש אל מחוץ לגבולות ישראל והפיכת רבים לפליטים פנימיים. יותר מ-500 כפרים נהרסו. הנכבה מושתקת ומוכחשת בדיון הציבורי, והגיע הזמן שנחזיר אותו אל השיח. לא ייתכן שהאסון המכונן של חמישית מאזרחי המדינה יושתק".

יום הנכבה - כותרות אחרונות:
מאות משתתפים ב"תהלוכת השיבה" הפלסטינית בגליל
מה מגלה אפליקציית הנכבה?
מתיחות בגליל לקראת צעדת יום הנכבה ביום העצמאות

הפגנה הנגד של 'אם תרצו' לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2014. דרור עינב
הפגנת הנגד של תנועת הימין "אם תרצו"/דרור עינב

עבדל בן חכים, חבר הלשכה המדינית של התנועה האיסלאמית שנכח בטקס, אמר "זהו יום מכונן עבור העם הפלסטיני, שגורש ממולדתו וביניהם גם משפחתי, וזה רק טבעי שזה יהיה רגיש עבורנו". לדבריו, "המפגינים נגד אומרים שאנחנו משקרים, אבל הם התגלמות השקר בעצמם. הם מחזיקים צלב קרס – למה הם מתכוונים? שגם ההיסטוריה שלהם לא התקיימה?"

סמר, סטודנטית לסיעוד באוניברסיטת תל אביב שמשתתפת בטקס, אמרה כי "נראה לי הגיוני שיפגינו, זו זכותם". על ההפגנה נגד אמרה: "הם חושבים שזה יפסיק את הטקס, וזה לא יקרה".

ליזי המאירי, ממארגנות הפגנת הנגד, סיפרה כי מדובר בטקס פרובוקטיבי. "אנחנו פה ונמשיך להיות פה, כי גם הנרטיב שלנו צריך לבוא לידי ביטוי. האנשים האלה מנסים לחתור נגד הלגיטימציה של מדינת ישראל. יו"ר הליגה הערבית דאז אמר כי על מלחמת השמד של היהודים יקראו בהיסטוריה. אם הם היו מנצחים אנחנו לא היינו עומדים כאן ומוחים, הם תיכננו להשמיד אותנו. המשפחה שלי עלתה מבגדד, שם היו פוגרומים אלימים. אנחנו ניצחנו – ואין לנו על מה להתנצל".

המפגינים של "אם תרצו" צועקים מול הטקס "איך אתם לא מתביישים?" ושרים את ההמנון הלאומי. "לא ניתן להם להמשיך עם הנרטיב השקרי שהם מפעילים נגדנו, הדה-לגטימציה לא תעבוד". אחד המפגין אמר: "לא נתאבל על שלא הצלחתם לעשות לנו שואה שנייה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה הנגד של 'אם תרצו' לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2014. דרור עינב
עשרות פעילים בהפגנה/דרור עינב
הפגנה הנגד של 'אם תרצו' לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2014. דרור עינב
הפגנת הנגד של "אם תרצו"/דרור עינב

טקס יום הנכבה שנערך באוניברסיטת תל אביב ב-2013 עורר סערה גדולה והסתיים בהתפרעות פעילי ימין שבאו למחות ושלושה עצורים. "התכנסנו לזכור את הנכבה. את הנסים על נפשם שלא ניתן להם לשוב לבתיהם. 530 כפרים נהרסו ויותר מ-750 אלף הפכו לפליטים. אנחנו מסרבים לשכוח את הפליטים. לזכור ולא לשכוח. יזכור עם ישראל, יזכור עם פלסטין, נזכור", אמר אז מנחה הטקס סער סקלי, פעיל שמאל שהשתתף בתכנית "האח הגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully