וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות משתתפים ב"תהלוכת השיבה" הפלסטינית בגליל

אחיקם משה דוד

6.5.2014 / 14:14

כמה מאות פלסטינים צועדים לעבר חורבות הכפר לוביה ביער לביא לציון יום הנכבה. כוחות משטרה רבים באזור, ועומסי תנועה מורגשים בצומת גולני. "הזדמנות מצוינת לעימות אלים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

כמה מאות פלסטינים הגיעו היום (שלישי) לאזור יער לביא, סמוך לצומת גולני, על מנת לקיים תהלוכה לרגל יום הנכבה, אותו מציינים הפלסטינים ביום העצמאות. הם צועדים לעבר חורבות הכפר הנטוש לוביה ואוחזים בדגלי פלסטין. במקום כוחות משטרה רבים אשר נערכו מבעוד מועד עם אמצעים לפיזור הפגנות.

הפגנת פלסטינים ביער לביא, מאי 2014. דרור עינב
הצועדים ביער לביא, היום/דרור עינב
sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנת פלסטינים ביער לביא, מאי 2014. דרור עינב
"תהלוכת השיבה", היום/דרור עינב

המתיחות באזור החלה כבר לפני כשבועיים, כשעמותת העקורים הפלסטינים הודיעה על כוונתה לקיים את "תהלוכת השיבה". במועצה האזורית גליל תחתון חוששים ממהומות ומעימותים אלימים בין הצועדים לבין פעילי ימין או אף מטיילים שנמצאים ביער. לפי מארגני הצעדה, צפויים להשתתף בה כ-10,000 מפגינים.

ראש המועצה האזורית מוטי דותן הגיש למשטרה התנגדות חריפה ושלח מכתב גם לעמותה הערבית-פלסטינית. "אני דוחה מכל וכל את כוונתכם לערוך תהלוכה והתכנסות דווקא ביום חגה של מדינת ישראל", כתב דותן. "ביום זה צפויים להגיע אלפי נופשים לחגוג את יום העצמאות ביער לביא ובכל השטחים הסמוכים אליו. קיום אסיפה ותהלוכה מהסוג שאתם רוצים לעשות הינה הזדמנות מצוינת ליצירת עימות אלים בין אלפי החוגגים ובינכם, דבר שאין המועצה האזורית יכולה להרשות".

בסוף השבוע, נעצרו שני חשודים במעורבות בהשחתת דגלי ישראל ביפו השבוע. השניים, תושבת יפו בת 30 וצעיר תושב רמלה בן 19, נתפסו ברחוב עולי ציון בעיר כשבידיהם תרסיסי צבע וכשבכוונתם על פי החשד להשחית דגלים נוספים, נוסף על ריסוס הצבע האדום ביום חמישי האחרון על כ-60 דגלים שנתלו לקראת יום העצמאות על עמודי תאורה ברחוב יהודה הימית. על פי החשד, בחלק מהמקרים אף החליפו את דגל ישראל בדגל פלסטין.

הפגנת פלסטינים ביער לביא, מאי 2014. דרור עינב
הפגנת פלסטינים ביער לביא, מאי 2014/דרור עינב

לפני שבוע, כ-4,000 בני אדם הפגינו בכפר פרדיס שליד זכרון יעקב בעקבות אירוע "תג המחיר" שהתרחש לפנות בוקר במקום. יחד עם תושבי הכפר נמצאו גם חברי כנסת מהסיעות הערביות, בהם מוחמד ברכה (חד"ש) וחנין זועבי (בל"ד), אנשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, כמו גם כמה עשרות מתושבי זכרון יעקב.

המפגינים יצאו מכמה מסגדים ביישוב, וצעדו לעבר המסגד בו צויר מגן דוד ונרשמה הכתובת "סוגרים מסגדים במקום ישיבות". המפגינים כינו את הפעולה "טרור", וקראו למשטרה ולשב"כ לאתר את החוליה שביצעה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully